Oldalak

2012. november 9., péntek

Lilahagyma lekvár

Ennyi a maradvány a két évvel ezelőtti befőzésből
-kb. 10 ilyen üveggel lett-, ez maradt. :)
De ez jó, mert azt mutatja, hogy sikerült.
Ünnepek előtt böngésztem a Nagy Szent Világhálót
házilag készíthető ajándékok után és ennek volt
a legszebb feltöltött fotója-a recept Limarától származik,
majdnem teljesen importáltam.
Nem bántam meg! Mivel karácsonyra készítettem,
a közvetlen családtagok kaptak belőle 1-1 üveggel-
masnival rákötöttem a receptet is.
Szerintem szép ajándék és finom is!
Ezt a fajta lekvárt nem kenyérre kenve esszük, hanem
leginkább a karácsonyi sült kacsa mellé,
vagy sültekhez, vadhúsokhoz.
És mivel (lassacskán) közeleg a karácsony,
újra előveszem a receptet.
Ja, nem 1 kiló hagymából készítem! 😉
Hozzávalók:
-1 kg lila hagymához-szálasra vágni
-40 dkg nádcukor, méz, barnacukor -ami van
-1 kk. só
-2 db babérlevél
-4 db fahéj rúd
-6 db szegfűszeg
-2 dl balzsamecet / nálam 1,5 dl jó minőségű balzsamecet+0,5 dl Ponti Glassa, ami bár drága, de páratlan íze van, nagyon szeretjük
-2,5 dl száraz fehér-, de inkább vörösbor
-20 dkg aszalt gyümölcs-áfonya, mazsola, szilva,amit szeretnénk bele

A hagymát a cukorral kezdem karamellizálni
-lassan, nem sietek! Lényegesen jobb lesz a végeredmény!
Ha ez megvan, mehet bele a többi hozzávaló
(a fűszerek gézbe, vagy teatojásba) és lassú tűzön
(kerámia belsejű vas serpenyőben) viszonylag sokáig főzöm,
míg kavarás közben már látni lehet az edény alját.
4 kis üvegbe töltöm úgy, hogy mindbe beleszúrok
egyet-egyet a fahéj rúdból.
Szeretném, ha el is állna egy ideig, de mivel ebben
nincs tartósítószer, dunsztolom-gyöngyözve fövő vízben
10 percig, majd pokróc alatt kihűtöm.
Ha azonnal fogyasztjuk, ez a lépés kihagyható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése