Oldalak

2013. február 21., csütörtök

Eton mess

"Az Eton mess elnevezésű édesség hagyományos angol desszert, amely három fő alkotóelemből áll: lágy tejszínhabból, eperből és durvára tört, ropogós habcsókból. Az 1440-ben, VI. Henrik király által alapított, Windsor mellett fekvő Eton College nevét viseli. Állítólag itt készítették először, méghozzá a Winchester College diákjai ellen vívott, évente megrendezett krikett meccs alkalmából és ez a mai napig mit sem változott."
Ez a kicsiké.
Az imádott Pavlova tortám poharas 'átlényegülése'!
Pavlovát sokszor készítek-imádjuk-,
ez annak egy változata. 
Vagy az ennek egy változata! :))) 
Buli, buli hátán; most a fiatalabbaknak;
hozzájuk pont jól illik ez a nem utolsó
sorban tömény édesség :)
A történet viszont innen kezdődik: kedd este-
már elkészítettem és hűtőbe tettem az
zsemlék a radiátoron száradnak,
a hús előkészítve a hűtőben. 
A habkarikát előre el kell készíteni, nincs cicó;
betettem az előmelegített sütőbe, 1 óra múlva
ránéztem és semmi nem változott a kezdethez képest.
A sütőm úgy döntött, hogy nem fúj meleg levegőt,
de még langy fuvallatot sem. áááááááááá 
Szervíz (pont két hétig van még garancia rá)
-csütörtök délelőtt meg is érkezett a Szerelő
(rendes szervíz :)-alkatrészt kell cserélni,
2 hét, süssek alsó-felső sütéssel, az működik
(igaza van, de szerintem sok vendégséget
(és habkarikát) még nem tud maga mögött :);
 úgyhogy marad a bolti habcsók, mert ha ló nincs...
Hozzávalók:
-6 tojás fehérjéhez
-40 dkg porcukor
-1 tk ecet-sima 10%-os; fénye és tartása lesz tőle; nem lesz ecet ízű a kész hab!
-1 ek vaníliás cukor (elhagyható)-ezekből lesz a habcsók;
-5-6 dl habtejszín
- 1 kg friss eper (eredetileg); télen természetesen fagyasztott és bármilyen bogyós gyümölccsel képes vagyok felszolgálni-ribizli, málna, szeder. 
Kövezzenek meg! :) 
A sütőt előmelegítem (normál esetben :)
légkeveréssel 120 fokra. 
A fehérjét a cukrokkal nagyon kemény habbá
verem fel és az ecet is belekerül.
A Pavlovával ellentétben -amihez egy nagy kört
formálok a habból és 1,5 órát marad a sütőben-,
ennél habkarikákat nyomok a tepsibe és így kerül
a sütőbe kb. 1 órára
(került volna-vagy ahogy Gábor barátunk
unokahúga mondta-miszerint is ez a
legszomorúbb igeidő a magyarban:
a feltételes mód, múlt idő. :)
Nem mindig a külcsín számít,egyem meg-vagyis enném én, de... :D
Nem kell az ajtót nyitogatni, nem fog megbarnulni
és ami nagy előnye még, hogy előző nap elkészíthetjük,
ha kiszáradt, a sütőben is hagyhatjuk, eláll!
A vendégség napján pedig, amikor egyébként is kevés 
az elfoglaltságunk, elég csak a tejszínt felverni
és összeállítani a desszertet. 
Tehát, a habtejszínt olyan keményre verem fel,
hogy már ne cseppenjen le a habverőről;
a habcsókot nagyobb darabokra töröm,
összekeverem a tejszínnel, ezt poharakba adagolom
és a tetejére kanalazom a gyümölcsöt. 
Ez a nagyoké :)
Az Eton mess NEM AKAR engem!
Ui.: Mondjuk így viszont fél óra alatt elkészíthető! :)
 

3 megjegyzés:

  1. Fincsi lehet!! Én még habcsókot sem készítettem, soha...itt az ideje! :)

    VálaszTörlés
  2. Jól néz ki nagyon! Le is mentem. Érdekes, hogy ezt még sose kóstoltam Angliában, pedig éltem kint egy jó darabig, sajttortát, répatortát ettem legtöbbször.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És az egyszerűsége (és gyors elkészítése) ellenére is rendkívül finom!
      Üdvözöllek az oldalamon! :)

      Törlés