Oldalak

2013. február 8., péntek

Gombafasírt

Gombás projekt van mifelénk egy pár napja
és még nincs vége!
Ugyanis annyi gombát kaptam, hogy ma már erősen
elgondolkoztam azon, nem fogja -e a családom kitenni a szűrömet,
ha minden nap, minden ételben szerepel gomba?! :)))
Hozzávalók:
-0,5 kg (csiperke)gomba (40 fej)
-2 közepes fej vöröshagyma
-2 nagyobb fej fokhagyma
-2 tojás
-2 száraz zsemle
-1 kk őzlábgomba por -közreadva (csak mert van ilyen és nagyon finom lett tőle)
-csilipelyhes só, bors, ételízesítő, őrölt kömény, petrezselyemzöld
-zsemlemorzsa-még, ha híg lenne

A gombát megfosztottam a burkolatától (lehet, hogy ezt hálálta
meg azzal, hogy majdnem fekete lett :), a fejeket 6-8 részre vágtam.
Kevés olajon az apróra vágott hagymát megdinszteltem,
fűszereztem, belekerült a gomba és puhára sütöttem.
Ezután a gombát hagyni kell legalább langyosra hűlni
(csak hogy dolgozni tudjunk vele).
Mire megsült, sötétbarna lett a gomba-így a fasírt is !?

A zsemlét vízbe áztatom, alaposan kinyomom
-megy a gombára, úgy mint a többi hozzávaló is: 
a 2 tojás, a fokhagymák kinyomva és ha hígnak vélnénk,
pár kanál zsemlemorzsa is.
Összekeverem, kicsit állni hagyom, kb. teniszlabda
méretű golyókat formázok, amit majd ki is lapítok
egy kicsit (könnyebben átsül); forró olajban kisütöm
(nem égettem meg a fasírtot, ilyen lett, a gombától).
15 nagyobb méretű fasírt kijön ebből az adagból.
Hozzá vastagabb szelet sült krumpli jár (amit kétszer sütök*),
természetesen tartármártással.
Még természetesebben, savanyúsággal. :)))
És hogy miért projekt?
Mert a panírozásra váró gombafejek már fűszerben
és olajban várakoznak a hűtőben a kisütésre! :)

* A kétszer sütött krumpliról: először is, sokkal finomabb és ropogósabb lesz. Másodsorban, ha nagyobb vendégsereg toporog a konyha küszöbén :), ez egy sikeres praktika a gyorsabb tálaláshoz. 
A krumplit első körben félig megsütöm, éppen csak hogy színe legyen, de a belseje még roppanós. Olajból ki, papírtörlővel alaposan kibélelt tálba be; (ha már minden hús ki van sütve) az olaj alá nagyobb láng és másodszor is megsütöm a krumplit, ekkor már lényegesen rövidebb időt fog itt eltölteni és a végeredmény egy belül puha, kívül roppanós állagú finomság lesz. Az olajat leitatom róla, tengeri sót darálok rá és tálalom. Slussz :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése