Oldalak

2013. február 25., hétfő

Gundel palacsinta

Hozzávalók:
a palacsintához
-0,5 l tej
-20 dkg liszt
-2 egész tojás
-0,5 dl olaj-ebből a mennyiségből nálam (24 cm-es sütőben) 8-9 db palacsinta lesz.
Ebből most dupla mennyiség lesz!
A hozzávalókat csomómentesre keverem,
félreteszem legalább egy fél órára és még egyszer átkeverem.
Nem kell sűrűbbre csinálni, mert így lehet szép
vékony tésztát sütni belőle.
a töltelékhez
-1,5 dl tejszín (ha nincs, teljesen tökéletes a tej is-de magas zsírtartalmú legyen)
-20 dkg darált dió
-10-15 dkg cukor-ki mennyire szereti édesre
-0,5 dl rum-nem kell a legdrágábbat megvenni-ha gyerekek is fognak belőle enni, tejjel váltsuk ki a mennyiséget
(((Van, aki mazsolát is tesz bele, én ebbe NEM szeretem!)))(((A gyerek se!)))
a csokiöntethez
-2,5 dl tej + 1,5 dl tejszín / vagy / 4 dl tej
-10 dkg étcsoki
-10 dkg cukor
-1 ek vaníliás cukor
-0,5 dl rum
-50 g liszt (5 ek)
-2 ek kakaópor (keserű)
Gőz fölött (kavargatva) olvasztom össze a hozzávalókat!
Ha egy teljes menüsor után tálaljuk, elég 1-1 palacsinta a tányérokra.
A töltelék és öntet mennyisége 8 palacsintához elegendő.


5 megjegyzés:

  1. Húúúh de rég volt, amikor utoljára ettem ilyet! :) Imádom !!! Nagyon sárga vagyok a Mesterszakács edényeid láttán !!! :)

    VálaszTörlés
  2. Ó, az a két gyönyörűség ott az első képen nekem tökéletesen jó is lesz! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem sem kellett rimánkodni, hogy egyem meg őket :D

      Törlés