Oldalak

2015. augusztus 16., vasárnap

Tejszínes, fokhagymás rakott csirke

Mert bár GULYÁSLEVEST is főztem,
(a Kiskamasz kívánság-listájából ezt választottam
-mindent a gyerekért :)))
de nagyjából ennyit bírtam ki a konyhában!
Na és annyit, amíg a tésztás csirkéje megsült.
Hozzávalók:
-0,5 kg köret tészta
-1 kg csirkemell-filé
-1 fej fokhagyma (de legalább 10 gerezd), szeletelve
-6 dl tejszín (min. 30%-os)
-6 dl víz (+ ami a csirke alatt marad *)
-25 dkg reszelt sajt (sima+füstölt vegyesen a legjobb)
-só
-darált bors
-olaj
-2 ek étkezési keményítő
+a zöldfűszerek (szárítottak is nagyon jók), ízlés szerint:
-rozmaring
-őrölt kömény
-késhegynyi kurkuma
-petrezselyem
-pici cukor
A csirkét alapos mosás után kisebb darabokra vágtam
és kevés olajon -só és bors társaságában- elősütöttem.
Elég neki annyi, amíg kifehéredik mindegyik és még
a kisült vizet sem főztem el alóla.
Közepes méretű tepsibe (kb. 25x35 cm-es :)
öntöttem a száraz tésztát
(nem kell kifőzni),
erre került a csirke (a levével együtt*),
majd ráreszeltem a sajtot.
A tejszínt elkevertem a vízzel, fokhagymával,
fűszerekkel, ételsűrítővel és a húsra öntöm
-az a lényeg, hogy ellepje az egészet.
Sózni pedig azért nem kell pluszban, mert a sajt
is sós!
Előmelegített sütőben, 180 fokon, légkeveréssel,
40 percet volt bent, de ki, mennyire szereti
megsülve-mi így, nagyon! :)
Mondanom sem kell, hogy frissen
sülve a leges-legfinomabb! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése