Oldalak

2017. december 13., szerda

Homoktövis likőr

Ez a történet onnan indult, hogy ősszel fent voltunk
Bükkszentkereszten, ahol is a híres-nevezetes gomba-
fesztiválon gombát megint csak nem ettünk,
helyette viszont -jól átfázva- rátaláltunk erre a csodára. :)
(Lehet, hogy nem is a gomba miatt megyek én oda,
hanem csodákat keresni. :)))
Vérré vált bennünk, de ezt is MEGÉNEKELTEM.
Azóta elég gyakran iszok homoktövis sűrítményt
(gyümölcslébe, teába keverve 2-3 teáskanálnyit)
és keresek is recepteket, ötleteket ennek a további
felhasználására. Így került elém ez a likőr recept,
mert bár nem vagyunk nagy likőrösök,
(meg annyira nagy pálinkások sem :)
de így, a karácsony közeledtével, gondoltam
kipróbálom ezt is...és mondhatom, igazán megérte!
Nagyon különleges és nagyon finom!
Hozzávalók:
-2,5 dl 100 %-os homoktövis sűrítményhez/velőhöz
-25 dkg barna kandis cukor, esetleg barna cukor
-1 rúd vanília
-5 dl fehér rum (vagy vodka, de szerintem rummal sokkal finomabb a végeredmény)

Ennek a likőrnek sem macerás az elkészítése,
csak egy kis idő kell (2-3 nap, nem több :), amíg a cukor
feloldódik az alkoholban és a vaníliarúd szépen
kiadja az aromáját...nem kell siettetni. :)
Hűtőben tartom végig...mert bár az alkoholnak
semmi baja nincs szobahőmérsékleten, viszont
a homoktövis kényes résztvevő, így biztos, ami
biztos, inkább hidegen legyen. :)
A homoktövisről nagyon sok okos dolgot osztottam meg
SZINTÉN ITT. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése