2012. szeptember 30., vasárnap

Hordós-dobálós savanyúság

Maga a recept az én kedves Tibi
szomszédomtól származik
...megint egy férfi, akitől a konyha
nem áll távol!
Sőt!
Sok évnyi keserves (és drága) kísérletezés után közölte
a szomszédom, hogy neki egy nagyon régi és jól bevált
receptje van -ne adjam még fel a dobálós eltevéseket-,
megosztja velem a receptet!
A recept oly' annyira bevált, hogy évek óta nem
is próbálkozok másfélével!
Viszont változtattam valamin - félig kényszer volt,
mert a 30 literes hordóimat tavaly másra
használtam fel (egyébként abba került volna mindez). 
Kis vödröket vettem és nem bántam meg!
Nem kellett kavargatni a zöldségeket a lében,
nem barnult meg benne semmi és egy darab savanyúságot
sem dobtam ki tavasszal, mert egy vödörkében kb. annyi
mennyiség van, amennyi felbontás után elfogy gyorsan.
Ja, és nem utolsó dolog az sem, hogy a családnak is
lehet belőle ajándékozni!

Hozzávalók (30 literes hordóhoz való a mennyiség):
-15 liter mentes ásványvíz - nem kell forralni, hűteni...megérte
-1,5 kg cukor/édesítő
-80 dkg - NEM a jódozott fajta, attól fog ugyanis elszíneződni a lé
-1,5 liter  15 %-os ecet
-50 gr timsó
-20 gr citromsav
-20 gr babérlevél
-20 gr borkénpor
-20 gr nátrium benzoát
-30 gr szemes bors
-20 szem szegfűbors
A vizet felforralom és főzöm egy kicsit a
hozzávalókkal együtt -az ecetet csak a végén
teszem hozzá-, az egészet kihűtöm.
A zöldségeket, miután nagyon alaposan megmostam,
legalább 2 órára vízbe áztatom (hogy egy kicsit megszívják
magukat és ne a savanyúság-lé apadjon le róluk).
És hogy mik kerültek a vödröcskékbe/hordóba?
-uborka
-karfiol-szigorúan már az elálló
-vöröshagyma-apró méretű
-kis dinnye-félbe vágva
-apró méretű fejes káposzta, kb. 10 cm átmérőjű,
negyedbe vágva-1 kis fej 1 vödörbe
-kosszarvú paprika
-répa-csíkokra
-torma-szintén csíkokra
Ezt a felsorolást még megteszem a következő
bejegyzésemnél is:
A megtöltött vödröket annyi lével öntöm fel, hogy
majdnem kifolyjon a folyadék, amikor a tetőt
ráteszem, mert akkor fog légmentesen zárni.
Legalább egy hónapot várjunk
a felbontással-össze kell,
hogy érjenek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése