2012. október 12., péntek

Nigella Lawson

 -az én házi istennőm :)
Kapcsolódó kép
Ő az egyetlen olyan tévés szakács 
(eredetileg újságíró, majd ételkészítési rovatvezető,
 könyvszerző és 'tévés szakács'),
akinek a stílusáért, az ételek iránti szeretetéért és a lerövidített,
jócskán megkönnyített receptjeiért szinte rajongok! 
Amíg Őt nem láttam tévében, majdnem mindegyik szakácstól
azt hallottam, hogy ő kizárólag és csakis friss alapanyaggal dolgozik. 
Egy nagy fészkes fenét!
Az enyém nem egy francia csúcsgasztronómiai háztartás!
Nekem bizony van 2 fagyasztóládám
-az egyikben csak zöldségek, gyümölcsök és alaplevek vannak,
a másikban húsok, kenyerek, megmaradt ételek, amik jók
még egy-egy evésre.

A magyar háztartásokra nem igazán az egy személyre való
főzés a jellemző-nálam legalábbis nem-, úgyhogy nagyon jól tud
esni ősztől tavaszig, amikor a teli fagyasztókból és a jól megrakott
kamrapolcról lehet alapanyagokat választani!
Könyveivel és műsoraival egy kultuszt teremtett, nem véletlenül!
(Manapság új  receptekkel előállni a profiknak sem kis kihívás. 
A gasztronómia szakértői szerint a kiadók emiatt próbálkoznak azzal, hogy a
szakácskönyveket 'híres' emberekkel (ne adj' ég, celebekkel) adják el.)


„Nem vagyok séf, nincs szakképzettségem
a főzés és szakácskodás terén.
Az én mesterségem az evészet."
-az idézet Tőle származik.
Így vagyok ezzel én is-imádok enni és másokat etetni!

A tévés szakácsok közül Nigellától "vettem" át, főztem-sütöttem
és főzöm-sütöm rendszeresen a legtöbb receptet.
Egyszerűek, finomak, a hozzávalók sok esetben helyettesíthetők.
És nem rest bevallani, hogy sokszor igenis nincs elég idő
egy-egy nap végén a órákig tartó főzőcskére.
Ja, és nem 50 kilósan ad főzési és életvezetési tanácsokat!
Sok olyan receptem lesz, ami Tőle származik.
És ezeket szigorúan fel is fogom tüntetni! :)
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése