Oldalak

2019. június 16., vasárnap

Pacalleves, pacal csorba

A nagy kihagyásom után egy igazi,
hamisítatlan nyári levessel jövök végre!
Nem, nem nyári, de megint csak
van egy felfedezett Éttermünk,
ebbe a levesbe pedig beleszerettem,
úgyhogy három egymást
követő ott evésnél is ez választottam
és ez már nálam is több a szokottnál,
na mármost ilyenkor itthon mi szokott
történni? Hát kopír! 😀
Hozzávalók:
-1 kg előfőzött, csíkozott pacal
-4-5 dl tejföl + a tálaláshoz (jó fajta, sűrű tejfölt adjunk hozzá)
-fél liter marha alaplé (ez a gyorsabb)
vagy
-4-5 marha velőscsont-ez a legfinomabb és utána pirítóssal meg is lehet enni a velőt...mmmmm :)
-4-6 szál kisebb (új) sárgarépa
-3-4 szál (új) petrezselyemgyökér
-egy kisebb gumó (új) zeller
-só
-ízvarázs (mea culpa...szerintem ettől lesz kész ízű az egész)
-egész fekete bors
-csemege piros paprika (por)
-csemege Piros Arany
-3-4 babérlevél
-6-8 gerezd fokhagyma (méret és ízlés függő a mennyiség :)
-2 nagy fej vöröshagyma
-zsiradék (most étolaj)
-1 egész citrom, vagy
-ecet, vagy
-a savanyú cseresznyepaprika levéből valamennyi
és...és...és...
-csípős, savanyú cseresznyepaprika

Az eredeti recept tojássárgáját is ír sűrítőnek, ezt viszont én kihagytam,
szerintem így is tökéletes, sőt, lestyánt és tárkonyt sem tettem
bele, aki szereti, tehet/tegyen bele.

A pacalt -bár elő van főzve, de nincs megfőve-
a velős csontokkal, zöldségekkel, zellerrel, 1 egész fej
vöröshagymával, fűszerekkel (bors, babérlevél
teatojásba téve), fokhagymával és annyi vízzel,
amennyi ellepi, főni teszem...lassú tűzön
(alacsony áramon :) nagyjából 2 órára.
Ezután tálba szedem a zöldségeket, nagyobb
darabokra vágom, majd valamennyi levessel felöntve,
a botmixert ráengedve simára turmixolom és vissza is
öntöm a levesbe...a leves még mindig lassan fövöget.

Mivel én nem igazán tudok mit kezdeni a fehér
színű levesekkel 😀 (kivétel ez alól a
készítettem hozzá/rá/bele egy kis alapot
-kevés olajon a másik fej apróra összevágott
vöröshagymát megdinsztelem, majd sózom,
borsozom, kevés csemege paprikát teszek hozzá,
beleöntöm a tejfölt, ezzel is a tűzön/áramon
marad egy kicsit, kevergetem közben.
Ezt nevezem RÁNTÁS-HABARÁSnak...csakhogy
lisztet jó ideje nem igen használok, úgyhogy
HA szükséges, kevés vízben elkevert ételsűrítő
kerülhet bele, de most az sem, mert...na, erről majd
később. :)
Ha a levesünk készre főtt, kóstolok és ekkor
ízesítem véglegesre-ízvarázs, Piros Arany, só,
ha még szükséges, valamint 6-8 darab savanyú
cseresznyepaprika, valamennyire összevágva
(magokkal együtt),
savanyításnak (csak mert ez viszont kötelező)
a cseresznyepaprika levéből
kanalazok jó pár kanállal a leveshez, továbbá
beleöntöm a habarást, amivel szinte már csak
egyet főzök a levesen.

Hogy miért is nem sűrítettem a levest pluszban?
Csak azért, mert a sok finom belefőtt zöldségtől
-amiket botmixerrel a levesbe turmixoltam,
tökéletesen sűrű lett az állaga, úgyhogy feleslegesnek
gondolom a lisztet, vagy az ételsűrítőt még bele.

Ja, majd elfelejtettem...ezt a levest rajtam kívül
senki nem szereti, tehát lehet akár csípős is, mert
a 2/3 ennek elfogyasztásában nem fog részt venni!
😂
Tálalni pedig szigorúan
csak így, ahogy láttam,
plusz tejföllel és paprikával
...isten-királyság!😀

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése