Oldalak

2019. június 30., vasárnap

Házi zsír és tepertő

...vagyis a zsírszalonna kisütése.
Eltelt másfél nap, de még mindig azon
gondolkozok, hogy a legjobb dolgokat,
a legjobb időben vagyok képes csinálni!
😀
Na, mert hogy pénteken délután -munkából
frissen hazaérve-, 27 fokban álltam neki
odakint zsírt készíteni!
Hozzávalók:
-jelen esetben 5 kg zsírszalonna
-2,5 dl víz (kilónként 0,5 dl...hogy le ne égjen)
ééés ennyi! 😀

A történet úgy kezdődött, hogy a Szomszéd
kitalálta, hogy házi zsírt szeretnének, úgy,
hogy Ők sütik ki, mert az úgy finom.
Én meg azt találtam ki, hogy akkor én is-én is!
Mennyire szokott ilyenkor örülni a ház Ura!
😂
Meglett a friss zsírszalonna, testvériesen ketté lett 
osztva a Szomszédékkal és pénteken késő
délután neki is álltam -na jó, párszor ültem-,
hogy ugyan nekünk is legyen már házi zsírunk.

Nagy fazékban kell hozzákezdeni a történetnek,
csak mert a kisülő szalonna ugyan összeesik, de
csak vagy egy óra elteltével, addig viszont igencsak
a másfélszeresére puffad
Szóval nagy fazék!
A zsírszalonnát -attól függően, hogy tepertőt,
vagy zsírt szeretnénk többet- kb. 4-5 cm-es darabokra
vágtam (én most a zsírra utaztam ;).
Egy másik lényeges dolog -ha van ráhatásunk a
böllérre-, hogy mennyi hús maradjon a szalonnán;
ha nem nagyon van rajta hús, akkor inkább zsír
lesz belőle, ha hagytak rajta, akkor marad egy
kis tepertő is.😉
Tehát, az összevágott szalonnát a fazékba tettem,
aláöntöttem a vizet és viszonylag nagy lángon
útjára indítottam a történetemet.
Eltávolodni nem nagyon lehet a gáz mellől,
nagyon kell túrni az alját, nehogy lekapjon,
már az elején!

Az egész péntek esti mókámnak olyan 1 óra
elteltével kezdett látszata lenni, pont akkor, amikor
megint elgondolkoztam azon, hogy milyen hülye vagyok
mily' fantasztikus dolgokat tudok én kitalálni
hulla fáradtan! 😀
De a kitartásomnak meglett az eredménye,
ugyanis végre elkezdett zsírt adni a szalonna,
úgyhogy volt remény a befejezésre.
Az egész procedúra szűk 2 órát vett igénybe, ezalatt
szinte folyamatosan kavartam a zsírnak valót,
majd amikor kb. 1,5 óra elteltével már határozottan
több volt a zsír,
egy tiszta fazékba elkezdtem leszedni a zsírból,
mindig csak annyit, hogy a tepertő zsír alatt maradjon.
Innentől már csak tartalékon volt a láng!
 Egy dolog maradt ki befejezésképpen -legközelebb
ezt sem fogom kihagyni-, mégpedig az, hogy a végén
át kellett volna nyomni (pl. krumplinyomón) a
tepertőt, hogy a maradék zsírt még ki tudja adni
magából, így még ropogósabb állagot lehet
elérni!
 Ééés...a vége!
Nagyjából 3,5-4 liter csodás zsír lett a végeredmény,
valamint ugye, a tepertő.
A tepertőt nem sóztam, nem fűszereztem, majd
csak fogyasztáskor, a zsírba szintén nem került
semmi, sem hagyma, sem tej, így akartam hagyni!
Nem bántam meg...igazi zsír íze- és normális
színe lett!
Ezzel az adaggal el is leszünk
egy darabig!
😀

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése