Oldalak

2019. június 30., vasárnap

Meggyleves

Végre-végre egy nyári recept!
Történt, hogy megint csak nem ezért indultam
a nagy boltba, de olyan szép meggyek voltak
kipakolva, hogy haza kellett hoznom
pár dobozkával belőlük és hát leves lett mindből,
kedvezve vele -most leginkább- a ház Urának.😌
Hozzávalók:
-2,5 kg meggyhez
-3-3,5 liter víz
-1 csomag puncs ízű, főzős pudingpor
-2-2,5 dl tejszín (natúr habtejszín, nem főző!)
-15 ek cukor...de természetesen egyén függő az édesítés
-3 egész rúd fahéj
-1 ek szegfűszeg
-fél citrom leve
-pici só

A meggyet leszáraztam, válogattam
(mint mondtam, rendkívül szépek voltak
a meggyek, így szerencsém volt, 10 szem
volt csak rossz a 2,5 kilóból), mostam, majd
jó nagy fazékba borítottam 3 liter víz, a cukrok,
teatojásban a szegfűszeg és a darabokra tört
fahéj, valamint a só és citromlé kíséretében.
A meggynek pont elég annyi idő, amíg felfő
a vize, ekkorra ugyanis simán meg is fő a gyümölcs.
A tejszínt kikeverem a pudinggal, ráöntöm a fövő
levesre és egy-két perc főzés után el is lehet
zárni a hőforrást a fazék alatt, ugyanis a pudingnak
meg bőven elég ennyi idő, hogy sűrítsen!

A fazék, amiben főztem, 7 literes -tele lett-,
a cukor pedig nem sok, sőt...de mi kicsit
savanykásabban szeretjük a meggyes történeteket.
Nagggyon finom lett!
😌
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése