Oldalak

2014. augusztus 16., szombat

Sorbet

...avagy a víz alapú "fagyi"-pont kánikulai főszereplő.
Amikor a Királylány még kicsi volt
(és az sem volt túl régen :),
előszeretettel ette ezeket a fajta
jeges finomságokat
(nem is bántam, hogy nem jégkrém ment bele).
Pofon egyszerű elkészíteni, szinte
bármilyen gyümölcsöt fel lehet hozzá
használni és minél többször fog készülni,
annál több "ízesítőt" gondolhatunk ki hozzá!
És hogy mi is a különbség a fagyi és a sorbet között?
Csak annyi, hogy amíg a fagyiba tejet és tejszínt is
teszünk, a sorbet tisztán víz (még inkább gyümölcslé)
alapú édesség.
És maga a sorbet sem új találmány, réges-régen
volt már a fagyi őse!
Még egy titok: akár 5 perc alatt "hozzá lehet" készülni! :)
A hozzávalók sorát most két részre osztom,
mégpedig azért, mert két külön adagot készítettem;
az összes mennyiség 4-4 dl (4-4 rúd sorbet) lett.
1.
-25 dkg őszibarack (érett; tiszta súly)
-1 dl cukorszirup (nagyon hasznos találmány-és nem csak a koktélkészítéshez :)))
-5 cl lime-lé

2.
-25 dkg sárgadinnye (tiszta súly)
-1 dl cukorszirup
-5 cl lime-lé
Ha nem rendelkezünk cukorsziruppal, el is készíthetjük:
1-1 arányú cukor és víz keverékét felfőzzük
és felére be-/elforraljuk.
Mindegy, mennyi mennyiségből készítjük, kihűtve eláll!
A hozzávalókat konyhai robotgépbe tettem,
-nem teljesen pépesre- mixeltem és külön-külön
a tartó-formába öntöttem.
Fagyasztó -legalább egy éjszakára-,
majd osztás! :))) 
(Ugye, hogy nem is atomfizika? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése