Oldalak

2018. július 29., vasárnap

Gyalult tök télre

...befőzőautomatában
Hozzávalók:
-6 db nagy méretű főzőtökhöz
-12 púpos evőkanál sima (jód mentes) só
-1-1 tk 15%-os ecet
-9 db 720 ml-es befőttesüveg ;)

A hajnalt reggelt a piacon kezdtem ma is,
ahogy az egy ideje lenni szokott...és csak
azt nem vettem, amiért végülis elindultam. :)
Viszont vettem egy rakás főzőtököt
(na, emiatt nem szomorkodtam :),
amikből ezek a csodás üvegek kerültek
a polcra télre, az ínséges időkre. :)))
Szóval, a tököket meghámoztam, alaposan
lemostam, kivágtam a magos közepüket,
majd nagyobb lyukú tárcsán lereszeltem.
A tiszta (nettó) súly szinte pontosan 6 kg lett.
A gyalult tököt besóztam és állni hagytam
kb. negyed órára, közben párszor átforgattam.
Amikor már láthatóan elegendő levet engedett
a tök, akkor az alaposan kimosott üvegekbe
adagoltam úgy, hogy a saját, sós levéből még
férjen rá!
Mindegyik üvegbe került még 1-1 tk ecet, majd
lezártam és automatába tettem 100 fokon
90 percre...
...amikor az idő lejárt, azonnal kiszedtem!
 
A szépítés/okosítás után ezek is
a kamrapolcra kerültek. ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése