Oldalak

2018. augusztus 26., vasárnap

Körtebefőtt

Ahhoz képest, hogy tavaly
szeptember elején lett elrakva az
akkori adag körtebefőttünk,
most egy hangyányival előrébb tartunk
...minden gyümölccsel
(2 hete raktam el ezeket).
És bár jelen termésünk harmada lett
a tavalyinak,
mind egy szálig el lett rakva
...az ínséges téli időre. :)
Hozzávalók:
-10 kilónyi frissen szedett körte
-2 csomag Dr Oetker befőtt tartósító
-3 liter víz
-1 kg cukor

Az eltevés módja idén változott egy kicsit,
úgyhogy kezdem azzal, hogy a vizet felforraltam
a cukorral és a befőtt tartósítóval, majd teljesen
kihűtöttem.
Ezek után elég volt leszedni a körtét, hámozni,
a magházat eltávolítani, negyedelni és felhasználásig
egy kis citromos vízben áztatni
-8 kiló lett a tiszta súly.
Az alaposan kimosott üvegeket jó szorosan
raktam körtével, felöntöttem az előzőleg elkészített
lével, lenyomó került mindegyik üvegbe
(ez biztosítja, hogy a zöldség, vagy gyümölcs
a lében maradjon és ne úszkáljon a lé fölött, amitől
meg is barnul), lapkával szorosan lezártam az
üvegeket, majd befőzőautomatába kerültek,
90 fokon, 30 percre.

És bár a tartósító miatt egyáltalán nem lett volna
indokolt az automata dunsztolás, de mivel a körték
nem lettek előfőzve, az automatában így pont
annyit puhultak, amennyit egyébként előfőzés
alatt puhultak volna...na, ezért IS automatáztam.
😀
18 db 7 dl-es üveg befőttünk lett. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése