Oldalak

2018. augusztus 26., vasárnap

Lassan sült császárhús

.
Hozzávalók:
-jelenleg egy 2,5 kilós császárhús, egyben
-fél tábla füstölt, sózott szalonna
-8-10 közepes fej hagyma
-8-10 gerezd fokhagyma
-nagy szemű tengeri só
-frissen darált fekete bors
-rozmaring
-kakukkfű

A bőrös császárhúst leöblítem, alaposan áttörlöm,
a bőrös felét szikével beirdalom, (jó pár éve
tartok külön erre a célra itthon szikét-sokkal
eredményesebb bármilyen késnél :)
majd mindkét oldalán alaposan sózom, borsozom.
Gáztepsiben fog elkészülni az alany, ugyanis kifejezetten
 egyben szándékoztam hagyni a húst. :)
A tepsibe -a hús alá- kakastaréj kerül, ráfektetem
a húst, megszurkálom pár helyen, ahová is félbevágott
fokhagyma gerezdeket rakok, megszórom
zöldfűszerekkel, köré és rá szálasra vágott hagyma-,
végül a tetejére szintén kakastaréj kerül.
Slussz.
Ugyanis a hús pont annyi vizet és zsírt fog magából
kiengedni, amennyi több, mint elég-még a körethez is!
A sütőt jelen esetben 90 fokra állítottam, légkeveréssel,
mégpedig két dolog miatt. Az egyik az idő (állandó :)))
hiánya-, a másik pedig a kíváncsiság volt.
A hús ugyanis vendégsereg elé került az asztalra,
de mivel hátköznapot írtunk akkor és másnap is munka
volt, valamit ki kellett agyalnom-ez lett belőle...
8 óra lassú sütés/párolás után így nézett ki a szépség
-vajpuha állag, már az éjszaka folyamán valami csodás
illat, az egész lakásban...mmmmm. :)
Ja, majd el felejtettem, hogy a munka java éjszaka
zajlott, amikor is én úgy aludtam, mint a mormota! :)))

Másnap délután folytatódott a folyamat
(addig megpihent kicsike),
a sütőt előmelegítettem 200 fokra, légkeveréssel és
kb. 1-1,5 órára került még vissza a császárhús.
Hozzá főtt krumpli készült, amit a hús zsírjában
kisült hagymával törtem meg...tulajdonképpen
hagymás tört krumpli lett ez is...jó féle. :)
Ez lett a vége...több fotó most sem készült, ilyenkor
szinte már lehetetlen fényképezni, örülök, ha tálra
kerül minden és nem marad le semmi! :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése