Oldalak

2022. május 22., vasárnap

Almaleves

Úgy alakult a mai ebédünk, hogy rekord
idő alatt lettem készen mind a levessel,
mind a másodikkal...csak mert igen hosszú
volt a tegnap éjszakánk és ma nagyjából
ennyi energia maradt bennem az
ebédkészítéshez.
😀
Hozzávalók:
-kb. 3 kg alma
-kb. 3 liter víz
-1 csomag tejszín ízű, főzős pudingpor
-2-2,5 dl tejszín
-15 ek cukor...de természetesen egyén függő az édesítés (vagy bármilyen édesítőszer, amit szeretünk, használunk)
-3 egész rúd fahéj
-1 ek szegfűszeg (teatojásban)
-1 egész citrom, belekarikázva
-pici só
Tehát, az almákat alaposan megmostam
(ahhoz viszont fáradt voltam, hogy meghámozzam),
majd jó nagy fazékba daraboltam 3 liter víz, a cukrok,
teatojásban a szegfűszeg és a fahéj, valamint a só
és citrom kíséretében.

Az almának pont elég annyi idő, amíg felfő
a vize, ekkorra ugyanis simán meg is fő.
A tejszínt kikeverem a pudinggal, ráöntöm a fövő
levesre és egy-két perc főzés után el is lehet
zárni a hőforrást a fazék alatt, ugyanis a pudingnak
meg bőven elég ennyi idő, hogy sűrítsen.
A fazék, amiben főztem, 7 literes -tele lett-,
a cukor pedig nem sok, sőt...de mindenki saját
ízlése szerint adagolja az édesítést.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése