Oldalak

2024. szeptember 26., csütörtök

Koreai kimchis-császár, rizzsel

Ezt az ételt a hűvösebb idő beálltával elég
gyakran készítem, értem ezalatt,
hogy egy hónapban legalább kétszer
elkészül, szinte kötelező eleme az őszi és a
téli konyhámnak.
Hozzávalók 2 főre:
-20 dkg császárszalonna
-pici olaj
-12,5 dkg rizs (ez pont egy zacskó U.B. rizs)
-1 csészényi (2,5 dl) erjesztett kimchi
-pici szezámolaj és/vagy szezámmag (ezek opcionálisak)
 
Az egészet a rizs elkészítésével kezdem, főzöm, vagy
párolom, függően attól, hogy mihez van kedvem.
 
Közben a császárszalonnát elkezdem sütni az olajon,
ami történhet úgy is, hogy egyben kezdem
sütni, minden oldalát átsütve, majd darabolva,
vagy vastagabb szeletekre vágom, ezeket mindkét
oldalukon átsütöm, majd kisebb falatokra vágom,
mindenhogy jó lesz a végeredmény.
Ha a császárhús átsült, a serpenyőbe mellé kerül
a kimchi, amit a kisült, nagyon finom zsírban
egy pár percig átsütök, átforgatok.
 
Tálalásnál -főleg, ha egyedül vagyok rá- ezt a
kombót nem nagyon szoktam túlgondolni, a
rizs kis tálkába kerül, rá egy pici szezámolaj,
a kimchis-császár marad a serpenyőben,
előttem pedig van egy kis tálka, valamint
kanál és evőpálcika.
Szezámolaj csak akkor kerüljön rá,
ha szeretjük.
Nagyon gyorsan van készen ez a
leginkább ebédnek, vagy vacsorának való
és valami elképesztően finom, így együtt.
😊

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése