Oldalak

2024. szeptember 23., hétfő

Tyúkos káposzta

Ezt a receptet jó ideje nézegetem sok
helyen, csak mert szeretjük a csirke- és
tyúkhúst is, én pedig kifejezetten rajongok
a savanyú káposztáért és az azzal készült
ételekért.
Van a blogon pár hasonló recept, például a
vagy a testvére, a
...ez mindig attól függ, hogy a nagyobb
boltokban éppen milyen alapanyagot lehet
kapni.😉
Az idő elég szeszélyes, ami annyit tesz,
hogy esténként már kifejezetten hideg van,
ez az étel pedig elég jó tud már lenni ilyenkor.
Hozzávalók:
-70-80 dkg (jelen esetben) csirkeszárny, két ízületes, ezt nagyon szeretem
-1 kg savanyú káposzta (legalább annyi súlyban, amennyi a szárnyas súlya)
-2 maréknyi gersli (nem mértem)
-zsír (ehhez csakis)
-pörkölt alap kocka (benne van minden, ami csak kell), VAGY
-só
-frissen darált bors
-őrölt kömény 
-ételízesítő
-2 nagyobb fej vöröshagyma
-4 nagy gerezd fokhagyma
-1 nagyobb paradicsom, vagy 4-5 koktélparadicsom
-1 TV paprika
-csemege pirospaprika
-csípős paprika (csak, ha szeretjük, márpedig mi, a Királylánnyal nagyon)

És akkor jöjjön a mű.
Zsíron dinsztelni kezdem a szálasra vágott
vöröshagymát, ha szép színe lett, mehet rá az
átmosott, kettévágott csirkeszárny,
ezt minden oldalán átsütöm,

csak ezek után kerülnek majd rá a fűszerek
(a paradicsom és a paprika mehet
nyugodtam egyben is bele, de ha összeaprítjuk
ezeket kicsire, sokkal sűrűbb lesz a szaft).
Mivel a csirkeszárny elég gyorsan megfő,
ennél a pontnál kerül hozzá a gersli, csak mert
ennek viszont idő kell, hogy puha legyen.
Annyi vízzel elég most még felönteni, amennyi
pont ellepi és fedő alatt puhára főzni.
Ha idáig eljutottunk, mehet hozzá az átmosott káposzta.
Van, aki ezt egyszer, van, aki kétszer mossa át,
szerintetek én melyik táborba tartozok?😀
Ekkor mehet még hozzá víz, itt már jó bőven
lepje el. Fedő alatt, gyakran átkeverve főzöm készre
(a fokhagyma miatt lekaphat, ha nem
figyelünk) és kóstolom, ízesítem még, ha szükséges.
És ez is olyan étel, amit ki tejföllel, ki anélkül
fogyaszt, én el nem rontom semmivel.
Non plus ultra...a hovatovább netovábbja
...most főleg.
💗

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése