Oldalak

2020. január 19., vasárnap

Banánfánk

 Adott volt 5 db igen érett banán
a konyhapulton elfekvőben
-ugyanis ahogy elkezd egy
hangyányit is barnulni, sem a
Királylány, sem én nem esszük
meg, a ház Ura meg szerintem
figyelmetlen volt és nem
látta, úgyhogy a vasárnap
délutánunkat ezzel a kis finomsággal
gondoltam befejezettnek tekinteni
...nagyon finom, gyorsan készen
is van, kevés vele a macera, tehát
pont nekem való!
😀
Hozzávalók:
-5 db érett banánhoz
-3 db XL-es méretű tojás
-12-15 dkg kristálycukor (menyire érett és édes a banán)
-1 púpos ek vaníliás cukor
-kb. 30-35 dkg liszt (ez is banán-függő mennyiség)
-fél csomag sütőpor
-csipet só

A banánokat megfosztom a burkolatuktól,
egy nagyobb tálban krumplitörővel össze-
töröm (nem kell pépesre), majd elkezdem
hozzáadagolni az összetevőket
-először a tojásokat és a cukrokat, ezzel
alaposan kikeverem (itt még habverővel),
azután a sütőporral elkevert lisztet (ezt már
inkább fakanállal) és a csipetnyi sót.
A liszt azért körülbelüli mennyiség, mert
nagyban függ a banántól, hogy mennyi is
kellhet bele.
Ennél 30 dkg-val indítottam, de szerintem
kicsit híg volt, úgyhogy még került bele
5 dkg-nyi, ezzel-miután állni/pihenni hagytam
kb. 10 percre, amíg a liszt megszívja magát-
nagyjából nokedli tészta sűrűségű lett az
alap.
Olajat melegítek, majd ebbe egy-egy evőkanálnyi
mennyiségeket szaggatok, nem túl sokat egyszerre,
mert sülés közben nőnek a kicsikék.

Sütni nem kell nagy lángon ezt sem, mert a belseje
nyers maradhat és az olaj is hamar megéghet.

Hozzá porcukrot és valamilyen finom lekvárt
pakolok az asztalra, majd pedig szinte azonnal
vízszintbe is kalibrálom magam
...így vasárnap este felé. 
😀

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése