Oldalak

2021. július 11., vasárnap

Vegyes savanyúság görögdinnyehéjjal

Általában vasárnaponként szoktam rendet rakni 
a hűtőben és a spajzban, a hét elején ugyanis
viszik a szemetet, a hely meg ilyenkor nagyon kell
a frissen megfőzött ennivalóknak (bár a hűtő-
szekrényünk egy igen jó vágású, 2 méter magas
jelenség (és nincs benne fagyasztó :), mégis sokszor
matekozni kell, hogy mit, miben, hová tegyek.

Így volt ez ma is; egy 10 kilós dinnyének a fele még
ott hegyelt az egyik polcon és hát ennek a helyén
simán elfér akár négy darab szögletes, pakolós edényem is
-menni/enni kellett, viszont a héjat most is sajnáltam
volna kidobni.
Na, így lett belőle újra savanyúság, plusz azokból,
amik itthon éppen még voltak. 😊
Hozzávalók:
-görögdinnyehéj
-kovászolni való uborka
-sárgarépa
-új vöröshagyma
 
az üvegek aljára:
-fél kk egész fekete bors
-fél kk mustármag
-1-2 szál friss kapor
 
a felöntőléhez:
-1,5 liter víz
-3 dl 20%-os ecet
-35 dkg cukor
-4 ek sima só (azaz nem jódozott)
-fél kk borkén (a szép szín és a roppanósság miatt)

Kezdem a lé elkészítésével, annak ugyanis egy
kicsit hűlnie kell.
A felöntőlének valókat összefőzöm és félre teszem.
A konyhai só hátránya, de sűrű szűrővel kiküszöbölhető, hogy követ együnk.

Szeletelés előtt a dinnye héját mindig alaposan
megmosom folyó víz alatt, így azt most csak
leöblítettem, az uborkát alaposan átsúroltam, a
hagymát megfosztottam a héjától, a répát szintén
hámoztam.
Az előkészített üvegek aljára kerül fél-fél kávéskanál
mustármag, egész bors, valamint 2 szál kapor, erre
jönnek a zöldségek szépen elrendezve, hogy minél
jobban ki legyen a helyük használva, majd ha
mindet telepakoltam, felöntöm a félig hűlt lével,
lezárom és száraz dunsztba teszem őket, amíg
kihűlnek, utána mehetnek a kamrapolcra.
Az, hogy mi kerül az üvegekbe, az mindenkinek
saját kialakult ízlése szerint legyen, de mivel jelen
esetben dinnyehéj savanyúság volt az alap
koncepció, az azért kerüljön bele. 😀

A felöntőlé mennyisége legalább 5 db 750 ml-es
üveghez elegendő és bármilyen savanyúsághoz
felhasználható, amit csak szeretünk...azaz bármihez.
Két-három hét múlva akár lehet is bontani az üveget.
💖

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése