Oldalak

2021. szeptember 4., szombat

Zöldség csorba

...Erdélyben, Zetelakán, a Gergely Vendégházban 
töltött pár szép napunk után itthon alkotom sorban
azokat a nagyon finom ételeket, amikkel Edit
örvendeztetett meg minket.
Az első felvonás a húsgombóc csorba volt, most
(nagyon gyorsan utána) pedig egy zöldséges változat
került az asztalunkra.
A leves rendkívül finom és már most tudom, hogy
megtartós recept.😊

Hozzávalók (kb. 4 liter leveshez):
-2 közepes fej vöröshagyma
-2 nagy méretű sárgarépa
-2 nagy méretű petrezselyemgyökér
-1 nagyobb karalábé
-1 új, kisebb fej reszelt zeller 
-2 nagyobb méretű krumpli
-2 tk szárított lestyán 
-2 tk szárított petrezselyemzöld
-kevés olaj
-só
-frissen darált fekete bors
-életízesítő
-1 lapos ek sűrített paradicsom (opcionális)
-1 kis dobozos tejföl
-fél citrom leve
 
Ez is úgy indult, hogy megfosztottam a
zöldségeket a burkolatuktól, a
vöröshagymát kis kockára vágtam, minden mást
a V-gyalu vékony Julienne szeletőjével gyalultam le
-lehet a vastaggal is, kinek mi a szimpatikus.
A hagymát kevés olajon dinsztelni kezdtem, amikor
áttetsző lett, belekerült minden zöldség, az olajon
egy kevés ideig pároltam/forgattam, majd a fazekat
félig felöntöttem vízzel, fűszereztem és fedő alatt
félpuhára főztem. Az egyik előnye ennek a levesnek,
hogy rendkívül gyorsan van készen.

A belekerülő víz mennyiségéről: sűrűbb, vagy hígabb
levest szeretnénk, ezt mindenki döntse el maga,
mi ezeket a fajta leveseket sűrűbben szeretjük.
A végén a kis pohár tejföl, egy fél citrom leve,
valamint szárított lestyán került a levesbe, egyet forraltam
az egészen és tálaltam is.
Ezekhez a fajta levesekhez valami tartalmas, húsos
második fogást tálaljunk fel.

Ui.: természetesen, ha valakinek úgy szimpatikusabb,
vághatja kockára is a zöldségeket, vagy éppen karikára
a gyökérzöldségeket, ezt mindenki döntse el maga.
😉
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése