Oldalak

2021. október 13., szerda

Tárkonyos, tejfölös krumplileves

 
Hozzávalók (4 literes fazékhoz):
-6 db közepes, vagy kicsit nagyobb krumpli
-fél pár lángolt-, vagy száraz kolbász (én mindig Gyulait, vagy Csabait veszek)
-1 közepes fej vöröshagyma
-kevés olaj
-só
-frissen darált feketebors
-életízesítő, vagy ízvarázs
-1 tk szárított tárkony
-1 kk csemege paprika
-kis darab zöld paprika
-1 koktélparadicsom
-1 tk tárkonyecet
-3-4 dl tejföl

A kolbászt nagyon vékony karikára szeletelem
(én jobban szeretem így, de mindenki saját ízlése
szerint szeletelje) és nagyon kevés olajon, alacsony
hőn kicsit átsütöm-ez nagyjából 2 perc, nem több,
nem kell, hogy kopogjon a szárazságtól.

Ha ez megvan, kiszedem az olajból, ebbe kerül
a kis kockára összevágott vöröshagyma, amit sóval
dinsztelni teszek.

Ha ez is megvan, kevés csemege paprika kerül rá,
majd a kockára vágott krumpli, paprika és paradicsom
(egészben, ezeket a végén kiszedem)
és annyi víz, amennyi ezt ellepi-puhára főzöm.
 
 Pici olajon, alacsony hőn, 1 ek liszttel rántást készítek
-meg ne égjen, elég, ha világosbarna színű lesz.

Visszaöntöm a kolbászt, felöntöm valamennyi vízzel,
felfőzöm, hozzáöntöm a rántást, ráöntöm a tejfölt
és annyi vizet, amennyit a fazék elbír.
A rántással már csak annyit főzöm, hogy a liszt íz
elfőjön.
Ha lekapcsoltam alóla a hőt, nagyon pici
tárkonyos ecettel ízesítem még.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése