Oldalak

2021. október 24., vasárnap

Rántott karaj rukkolás, hagymás törtkrumplival

Jelen esetben legyen a hangsúly a sokszor
méltatlanul mellőzött köreten.
Hozzávalók:
-kb. 2 kg krumplihoz
-4 nagy fej vöröshagyma
-napraforgó olaj (amennyiben kényelmesen megsül a hagyma)
-ízlés szerint rukkola (nálam 50 gramm)
-só
-frissen darált bors

Mondanám, hogy sima, egyszerű rántott húst
szándékoztam az asztalra tenni, de nem egészen
van így, ugyanis a köret egy ideje a fejemben
van, onnan pedig ki kellett, hogy kerüljön.
😊
Hagymás törtkrumplit elég gyakran készítek
-szeretjük nagyon-, most viszont egy kis zöldet
is akartam bele...na, így lett terítéken ez a finomság.

A krumplit megfosztom a burkolatától, mosom
és sós vízben puhára főzöm.
 
Közben készülhet a dinsztelt hagyma is, ezt is
burkolat-mentesítem, nagyobb kockára vágom
és olajon, kevés sóval, jó közepes hőn ezt is
puhára dinsztelem.
 
A megfőtt krumpliról leöntöm a vizet
összekeverem a dinsztelt hagymával, majd
belekeverem a rukkolát is, amit bár mosottként
árulnak, de kb. annyi földet mostam ki belőle, amibe
virágot lehetne ültetni.
😃

És bár ennek a hozzávalói nem szerepelnek,
de azért röviden:
a rántani való karajszeleteket klopfolom, enyhén
sózom, borsozom, majd először lisztbe, aztán egy
kis ételízesítővel felvert tojásba, végül prézlibe
forgatom.
Sütni bő olajban szoktam, lecsepegtetni pedig úgy,
hogy egy nagy tálba kenyér szeleteket teszek, erre
szedem ki a rántott húsokat.

Most mondhatnám, hogy Nekünk ez
A vasárnapi ebéd és hát mondom is,
Nekünk ez A vasárnapi ebéd
...most meggyleves társaságában.
😊

2 megjegyzés:

  1. Egészségetekre a finom ebédet!
    Mi is nagyon szeretjük a hagymás törtkrumplit! Mikor rántott húshoz készítem, akkor a hagymát bban az olajban dinsztele, amiben a húst sütöttem. Az olajban visszamaradt pirult prézli még egy külön ízt ad neki. Fenséges eledel!
    A krumplilé leves a másik nagy kedvencünk, nálunk a tegnapi leves az volt krumlilpüré, sült oldalas, pároltkáposzta kiséretében.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen! Örülök, hogy itt jársz! :)

      Törlés