Oldalak

2016. november 6., vasárnap

Zöldséges-sajtos tekercs

Mert azt, ugye, már többször megénekeltem, hogy
nagy rajongója vagyok a Tante Fanny tésztáknak
-abból is a leveles és rétes féléknek-,
a mostani süteménynek mégsem ez volt az apropója...
és megint csak új recepteket hoztam haza Janka konyhájából. :)
Hozzávalók:
-2 rúd friss leveles tésztához
-1 kg prémium fagyasztott zöldségkeverék (sárgarépa, kukorica, póréhagyma, brokkoli, paprika, zöldbab, zöldborsó)
-1 doboz friss kelbimbó
-1 nagy fej vöröshagyma
-1 doboz Cottage Cheese...
  és rögtön válaszolok is: a Lidl-ben vettem én is pár dobozzal, miután hazaértünk :)))
-frissen reszelt parmezán
-1 doboz kockázott bacon szalonna
-olívaolaj
-só
-frissen darált bors
-1 tojás
Ezt Jankától kaptuk...fel is használtam azonnal :)
A sajtról: natúr, zsírszegény, krémes, szemcsés, friss sajt.
Nagyon finom és rendkívül jó alap, akár krémekhez is.
És akkor a menet:
olívaolajon a szálasra vágott hagymát dinsztelni kezdem,
közben a kelbimbókat megszabadítom a két külső levelüktől,
a nagyobbakat négyfelé-, a kisebbeket kétfelé vágom és a
hagymára dobom. Miután jó félig már puhultak ezek is,
jöhet a zöldségkeverék is-sózom, borsozom és
roppanós állagig párolom az egészet;
fedő sem kell rá.
Ezt az alapot jóval a felhasználás előtt is el lehet készíteni,
ugyanis pár napot simán elvan a hűtőben és a tésztába való
töltés előtt a frissen készültet is ki kell hűteni.
Tehát, a tésztalapot akkor vesszük ki csak a hűtőből,
amikor már sütni is fogjuk
-dolgozni is sokkal könnyebb akkor vele-
és kezdhetjük a rakásolást: zöldségkeverék, villával
rápötyögtetve a friss sajt, bacon, végül a parmezán.
A tészta szélére azért nem került zöldség, mert jobban fog
egymásra simulni a tetején a lap.
A két rúd tetejét lekenem felvert tojással és előmelegített
sütőben, 210 fokon, kb. 30 percig sütöm.
És azért is volt muszáj két rudat sütnöm, mert az egyiknek a
harmadát közvetlenül a sütőből való kikerülése után megettem.
Én, egyedül.
Ez van, na! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése