Oldalak

2021. június 1., kedd

Töltött cukkini

 Megint csak nem ezért indultam
el a boltba, de annyira szép cukkinik
voltak kipakolva, hogy muszáj
voltam belőlük jó pár darabot
hazahozni...csak mert a cukkinis rizottó
is hatalmas nagy kedvenc és ugye
ahhoz is pont ez kell.
😉
Hozzávalók:
-4 db kisebb/közepes cukkinihez
-0,5 kg darált sertéshús
-2 közepes fej vöröshagyma
-2 gerezd fokhagyma
-3 közepes paradicsom (héj nélkül)
-1 ek szárított majoránna
-só
-bors
-1 tk csemege paprika
-olaj
-15-20 dkg Trappista sajt
-1 rúd pizza mozzarella (Aldi)

A vöröshagymát megfosztom a burkolatától, majd
kis kockára összevágom és kevés olajon dinsztelni
kezdem. Az átnyomott fokhagyma a vége felé kerül
mellé, majd beleborítom a darált húst és nagy lángon,
állandóan keverve átsütöm.
Ekkor jöhet a héj nélküli paradicsom, amit össze is
vághatunk, de ilyenkor jobb' szeretem a markomban
összenyomni, egyenesen bele a serpenyőbe.
😊
Fűszerezek, kóstolok és fedő alatt, alacsony fokozaton
összefőzöm.
Közben megmosom a cukkiniket, amiket kettévágok,
a magos részt kivájom, valamennyire összevágom
és a serpenyőbe öntöm a hús mellé; ennek elég
kb. 10 perc főzés.

Tepsibe sütőpapírt teszek, erre fektetem a cukkiniket,
amiket megpakolok a finom raguval, majd vékonyra
szeletelt mozzarella és reszelt Trappista kerül
mindegyik tetejére.

Sütni előmelegített sütőben, 180 fokon, 25-30 percig
szoktam, amíg a sajtoknak szép színük lesz.
Hozzá kikevertem egy kis tejfölt
majonézzel és átnyomott fokhagymával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése