Oldalak

2024. június 6., csütörtök

Cseresznyeleves

.
Hozzávalók:
-2,5-3 kg (jelen esetben) friss cseresznyéhez
-3-3,5 liter víz
-1 csomag puncs ízű, főzős pudingpor
-2-2,5 dl tejszín (30 %-os)
-15 ek cukor...de természetesen egyén függő az édesítés
-3 egész rúd fahéj
-1 ek szegfűszeg
-fél citrom leve
-pici só
A cseresznyét leszáraztam, válogattam, mostam,
majd jó nagy fazékba borítottam 3 liter víz,
a cukrok, teatojásban a szegfűszeg és a fahéj,
valamint a só és citromlé kíséretében.
A cseresznyének is pont elég annyi idő, amíg felfő
a vize, ekkorra ugyanis simán meg is fő a gyümölcs.
A tejszínt kikeverem a pudinggal, ráöntöm a fövő
levesre és egy-két perc főzés után el is lehet
zárni a hőforrást a fazék alatt, ugyanis a pudingnak
meg bőven elég ennyi idő, hogy sűrítsen!
 
A fazék, amiben főztem, most is a 7 literes
-tele lett-,
a cukor pedig nem sok, sőt...de mi kicsit
savanykásabban szeretjük ezeket a történeteket.
Nagggyon finom lett.
😊
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése