Oldalak

2015. február 14., szombat

Csülkös, gerslis káposzta

A város felét bejártam sertéskörömért
-sehol nem kaptam-, még a legnagyobb,
kereskedőknek fenntartott helyen sem volt,
állítólag a kocsonyafesztivál "elvitte"!
Aminek -testvérek közt is- már régen vége!
Azért ez már tényleg több, a soknál! ;)))
(Azért én is főztem a fesztivál előtt kocsonyát
-mint minden évben-, biztos, ami biztos! :)))))
Csülköt vettem helyette.
szerettem volna főzni, helyette lett ez
-na, nem lett azért rossz ez sem! :)

Hozzávalók:
-1,5 kg savanyúkáposzta
-1,5 kg bőrös sertéscsülök
-30 dkg gersli
-3 nagyobb fej vöröshagyma
-6 nagy gerezd fokhagyma
-mangalicazsír
-életízesítő
-só
-bors
-csemegepaprika
-csípős Piros Arany
-Gulyáskrém
A kockára vágott vöröshagymát és szeletelt fokhagymát
zsíron (lassú tűzön) puhára dinsztelem.
A káposztát meleg vízbe áztatom, a csülökhúst
mosom és nagyobb darabokra vágom,
a gerslit folyó (meleg) víz alatt alaposan átmosom.
És kezdődik a rétegezés: alulra egy kevés hagymás zsír,
erre káposzta, gersli, csülök, hagymás zsír,
fűszerek, majd ismétlés
-a fazék 2/3-nál álljunk meg, mert vízzel is fel kell
önteni + a fövéshez is kell hely!
  1,5 órára meg is feledkezek róla
-lassú tűzön nagyon szépen elfődögél. :)
Ekkorra már eléggé megduzzad a gersli is, tehát
kóstolok, ízesítek még és innen már
figyeljünk rá, mert nagyon gyorsan le tud égni,
a vizet pedig természetesen pótoljuk!
A teljes főzési idő akár 3 óra is lehet
-már ha nagyon lassan fő-, ekkor azért sokkal
finomabb is tud lenni, jobban összeállnak az ízek! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése