Oldalak

2014. július 31., csütörtök

Kovászos káposzta

Egy pár évvel ezelőtt, egy országosan nagy nézettségnek
örvendő műsorban (egy rendkívül népszerű és általam
nagyon kedvelt Színművész (Úr :))
ilyenből készítette a töltött káposztát a vendégeinek
-még hallani sem hallottam addig ilyenről!
És mivel én meg későn érő típus vagyok,
(rendkívül későn érnek meg bennem a gondolatok :)))
most jött el az ideje, hogy el is készítsem!
Ez van! :DDD
Hozzávalók:
  (szigorúan nálam-nem emlékszem az eredeti receptre)
-1 kg (tiszta súly) édes, fejes káposzta
-kapor (sok, de most csak szárított volt itthon)
-1 fej vöröshagyma
-4 gerezd fokhagyma
-1 ek egész bors (fűszertojásba téve)
-2 ek só
-2 liter meleg víz
-pirítós kenyerek
A káposztát legyalultam, innentől minden ugyanúgy zajlott,
mint a
készítésénél;
annyira úgy, hogy ezt is három napra tettem a verőfényre,
(amiből megint csak nem volt hiányunk :)
csak miután elkészült, nem feltétlenül szűrögettem
-elég, ha a kenyér lekerül a tetejéről és
kihűlés után megy a hűtőbe,
amíg felhasználásra nem kerül!
Az íze (teljesen érthető módon :), nem olyan,
mint az uborkának, de elképesztően finom,
teljesen újfajta savanyúság-élmény! :)))
 
Azt meg, hogy mihez is fogom felhasználni,
majd kitalálom
(Mondjuk a harmadát a Királylány simán eltüntette
a kiszedést követően, úgyhogy maradok annyiban,
hogy ha lesz még mit/miből, ígérem, megosztom! :)))


2 megjegyzés:

  1. Jól hangzik, én sem hallottam még róla. :) Szerintem csak "simán", savanyúságként is jól működhet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tulajdonképpen igen, sült húsok mellé is nagyon jó lehet!
      Vagy a "Te-féle" salátákhoz! :)

      Törlés