Oldalak

2015. január 18., vasárnap

Bundázott banán

Mert hát, ha betegség van, külön-kívánságok (sora) is jöhet
anya részére (mi mást is csinálnék ezalatt a 2 nap alatt?! :)))
Banán van itthon (egy raklapnyi :), de mivel a
pöttyösödés beálltával már nem annyira ehető :))),
sokszor kell ötletelnem! ;)
Hozzávalók:
-6 db banán
-fahéjas porcukor
Kezdem azzal, hogy mivel a gofri tészta egy teljes adag,
természetesen az is készül, a banánon felül!
Egyébiránt ennyi banánhoz a lent leírt kevesebb,
mint negyede is bőven elegendő!
Először készül el a tészta, ennek egyébként is állni kell
egy kicsit, pont, mint a palacsinta tésztának.
A hozzávalók sora:
-25 dkg Rama
-6 egész tojás
-3 ek cukor
-2 ek vaníliás cukor
-0,5 l tej
-0,5 kg liszt
-1 csomag sütőpor
-csipet só
a leírás pedig itt található. 
Kis lábasban teszek oda olajat melegedni
(csak mert egyszerre 3-4 darabnál nem nagyon lehet
többet sütni); közben a banánt megfosztom a burkolatától,
három felé vágom -így kapok 12 kis darabkát-
és a tésztában megforgatva, nagy lángon,
rövid ideig (csak, amíg szép színt kap) sütöm.
Nem azért oldottam meg az egyenletet, hogy
bárki nem tudna számolni, csak ahol én találtam
rá a receptre, kicsit másképp volt a leírás.
Ott a banánt keresztbe, majd félbe vágták
-igaz, hogy több kijön belőle, csakhogy sütés
közben teljesen szétment a gyümölcshús
(az első adag így készült).
Ezért hagytam a keresztmetszetét egyben,
így egészen jó tartású bundások alakultak! :)
Sütés után -azonnal- fahéjjal elkevert
porcukorban alaposan meghempergettem.
Na, ez is telitalálat desszert! ;) :)

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése