2012. szeptember 29., szombat

Arrabbiata

...ahogy Mi szeretjük
Az olasz szó jelentése: dühös
-gondolom a csípőssége miatt.
Pedig én kiválóan nyugodt tudok lenni, 
ha ez kerül a pocakba. :)))
Többek között azért, mert szeretem
a paradicsomot, 
ebben pedig az is van, jócskán!
Hozzávalók:
-tészta, kb. 25 dkg ehhez a mennyiséghez-esetemben olasz bucatini (3 mm-es); de senki ne dőljön kardnak, ha pont ilyen nincs otthon, kiváló a Gyermelyi spagetti - magyar tésztából viszont csak ettől a gyártótól!- nálam ehhez az ételhez mindig csak spagetti;
- paradicsom  kb. 0,5 kg, friss- kereszt alakban bevágom az alját, forrásban lévő vízbe mártom egy fél percre,így le is jön a héja!
-egy jó nagy fej vöröshagyma, apróra vágva;
-kb. 4 gerezd fokhagyma, vékony karikára;
-10-15 dkg szalonna (jó minőségű), a paradicsom után a következő lényeges hozzávaló; ha valakinek sok lenne a kisült zsír, ki lehet szedni belőle, de maga a szalonna kell! 
Én ehhez legjobban a hagyományos "háztáji fajtát" szeretem, nincs annak párja!; és a végeredmény egyáltalán nem hasonlítható össze holmiféle bacon feliratú készítmény és olívaolaj összeállításokkal!
-;
-bors;
-3 ek.cukor-de a mennyisége függ a paradicsomtól; a kész ételben mindenképpen kell érződni az édes íznek;
-1 csokor petrezselyemzöld, ennek híján nagyon megfelel a szárított is;
-valami csípős: jó magyar fajta szárított paprika, chili, cayenne bors-ha valaki nem szereti a csípőset, természetesen elhagyhatja- de ez a lényege;
-reszelt sajt a végén a tetejére-én szigorúan nélküle eszem, a családom többi tagja csak vele.
Elkészítése:
Az első lépés a tészta kifőzése. 
Én nem szeretem "al dente"
-bocsánat mindenkitől!
Nem kell,hogy szétfőjön, de nekem 
ne is ropogjon a fogam alatt.
Sót a főzővízbe csak akkor teszek, 
ha már felforrt; olajat sosem teszek a vízbe!
Erről ennyit.
Miközben fövöget a tésztácska, a viszonylag 
kis kockára vágott szalonna zsírját kisütöm 
és ki is veszem belőle szalonnáékat 
(majd visszakerülnek); mehet a zsírba a hagyma, 
a fokhagyma,viszont nem sózom meg (még), 
hanem a cukrot teszem rá és karamellizálom. 
Jobb lesz. Sokkal. :)
Ezután mehet rá a paradicsom, amit max. 4 felé vágok
-sokkal szebb látványra is, ha a tészta közül 
kikandikálnak; mehet bele a só, a bors,
a petrezselyem,a chili (jelen esetben szárított Chili Jalapeno
és vissza a szalonna.
Nem kell tovább főzni, mint ahogy a tészta elkészül.
Ha kész a tésztánk, gyorsan lecsepegtetem; 
ilyenkor nem öblítem le, mert azonnal 
össze is keverem a szósszal.
És a végeredmény...
...kérdeztem a gyermeket, hogy jó lett -e? 
Teljesen tele volt a képe, de 
nagyon határozottan bólogatott. 
Szerintem az egyik legfinomabb 
tésztás-paradicsomos étel. 
Elképesztően finom az íze! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése