Oldalak

2012. szeptember 29., szombat

Arrabbiata mártás

...ahogy Mi szeretjük
Az olasz arrabbiata szó jelentése: dühös
-gondolom a csípőssége miatt.
Pedig én kiválóan nyugodt tudok
lenni, ha ez kerül a pocakba! ;)
Többek között azért is szeretem, mert imádom
a paradicsomot, ebben pedig az jócskán van! :)
 
Hozzávalók:
-tészta...25 dkg ehhez a mennyiséghez, esetemben olasz B. Bucatini (3 mm-es), de senki ne dőljön kardnak, ha pont ilyen nincs otthon, kiváló a Gyermelyi spagetti (magyar tésztából viszont csak ettől a gyártótól!); nálam ehhez az ételhez mindig csak spagetti
- paradicsom...kb. 0,5 kg, friss; kereszt alakban bevágom az alját, forrásban lévő vízbe mártom egy fél percre, így le is jön a héja
-egy jó nagy fej vöröshagyma, apróra vágva
-kb. 4 gerezd fokhagyma, vékony karikára
-10-15 dkg szalonna (jó minőségű), a paradicsom után a következő lényeges hozzávaló; ha valakinek sok lenne a kisült zsír, ki lehet szedni belőle, de maga a kisült szalonna kell
Én ehhez legjobban a hagyományos "háztáji fajtát"
szeretem, nincs annak párja és a végeredmény egyáltalán
nem hasonlítható össze holmiféle bacon feliratú
készítmény és olívaolaj összeállításokkal!
-
-bors
-3 ek.cukor...de a mennyisége függ a paradicsomtól; a kész ételben mindenképpen kell egy picit érződni az édes íznek
-1 csokor petrezselyemzöld...ennek híján nagyon megfelel a szárított is
-valami csípős...jó fajta szárított paprika, chili, cayenne bors-ha valaki nem szereti a csípőset, természetesen elhagyhatja, de ez a lényege
-reszelt sajt...a végén a tetejére-én szigorúan nélküle eszem, a családom többi tagja csak vele

Az első lépés a tészta kifőzése, tudjátok,
olyan sós vízben, mint a Földközi-tenger vize. ;)
Sót a főzővízbe csak akkor teszek, 
ha már felforrt, olajat sosem teszek a vízbe!
Erről ennyit.
Miközben fövöget a tésztácska, a viszonylag 
kis kockára vágott szalonna zsírját kisütöm 
és ki is szedem belőle szalonnáékat 
(majd visszakerülnek); mehet a zsírba a hagyma, 
a fokhagyma, viszont nem sózom meg (még), 
hanem a cukrot teszem rá és karamellizálom. 
Jobb lesz. Sokkal. :)
Ezután mehet rá a paradicsom, amit max. 4 felé vágok
-sokkal szebb látványra is, ha a tészta közül 
kikandikálnak; most mehet bele a só, a bors,
a petrezselyem,a chili (jelen esetben szárított
Chili Jalapeno)  és vissza a szalonna.
Nem kell tovább főzni, mint ahogy a tészta elkészül!
Ha kész a tésztánk, gyorsan lecsepegtetem
-ilyenkor nem öblítem le, mert azonnal 
össze is keverem a szósszal.
És a végeredmény...
...kérdeztem a gyermeket, hogy jó lett -e? 
Teljesen tele volt a képe, de nagyon határozottan
bólogatott. 
Szerintem az egyik legfinomabb tésztás-paradicsomos étel!
Elképesztően finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése