Oldalak

2012. szeptember 30., vasárnap

Zöldségleves füstölt csülökkel

Ma pörgős nap volt, ezer elintéznivalóval, 
de a családnak attól még enni kell.  
Ilyenkor jön az én nagy kedvencem 
(többféle variációban, függőn az évszaktól,
amiben éppen járunk, vagy az itthon fellelhető
hozzávalóktól :) 
és a Gyermek kérdésével: -már megint ez van?
A csontot nem ettem meg! :)
Pedig egy hónapban maximum két alkalom
esik erre a levesre.
De tényleg!
(Ahhoz képest, amikor Őt kérdem, hogy mit főzzek, 
legtöbbször a paradicsomleves a válasz!)
Maradt egy szép darab füstölt csülköm 
és nem volt szívem a fagyasztóba tenni.  
Innen jött az ötlet, hogy ne sima zöldségleves
legyen. :)
 Hozzávalók:
-füstölt csülök, oldalas, vagy oldalas porc (ha sikerül ilyet találni)
-hagyma
-sárga-, és fehér répa + a zöldje!
-zeller
-karalábé
-kelkáposzta
-(és/vagy) kelbimbó (én rajongok érte,úgyhogy mindkettő)
-zöldborsó
-cukor
-só,ételízesítő
-egész bors
-szegfűbors-ebből kb. 4-5 szemet teszek bele, csodát művel a levessel.

A csülköt megfőztem egy kicsit, csak hogy a csontról 
le tudjam vagdalni és felvágtam harapható darabokra.
Olajon, cukorral hagymát karamellizáltam, 
majd miután már szép színe lett, 
mehettek bele a feldarabolt zöldségek. 
Most még csak sót teszek hozzá.
Nem vágom miniatűr méretűre egyiket sem
-így gusztább látvány és van mit harapni-,
miután egy nívós egri szálloda éttermében 
beleszerettünk ebbe a kinézetű leveskébe.
Egy kis mennyiségű vízzel, majdnem saját levükben 
párolom meg őket és csak roppanós állagig, 
úgyis puhul még-sokkal intenzívebb lesz így az íze!
Ha minden puha, felöntöm vízzel, 
majd miután felfőtt és főtt is egy kicsit, 
mehetnek bele a fűszerek
...kóstolás, ízesítés, tálalás, evés! 
:)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése