Oldalak

2013. július 30., kedd

Cukkini főzelék

Mit tehettem volna mást?
A ház Ura erősen főzelékes
(és ezekhez még húsnak sem kell feltétlenül lenni,
érti ezt valaki !? :)
Hankka pedig feltöltött egy olyan receptet,
hogy azonnal le is tettem a panírozott elkészítésről;
(pedig nekem meg ez a kedvencem! :) 
csakhogy volt egy kis bökkenő,
mégpedig, hogy mire hazaértem, eltűnt a hűtőből a feta ! :)))
Na, de attól még simán megfőztem! ;)
Hozzávalók:
-1 kg cukkinihez (tiszta súly)
-1 nagyobb fej vöröshagyma-apró kockára vágva
-2-3 ek mangalicazsír
-só, ételízesítő
-1 kk csemegepaprika
-1 csokor-, vagy 1-2 tk szárított kapor
-2-3 ek 10%-os ecet
-3 ek ételsűrítő
-1 l tej
A cukkinit (géppel) legyalulom; 
a hagymát zsíron puhára dinsztelem, ráöntöm a cukkinit, 
sózom, csemegepaprikával, kaporral megszórom és fedő alatt, 
a saját levében puhára párolom.
Az ételsűrítőt elkeverem kevés tejben, ráöntöm a zöldségre, 
majd a maradékot is hozzáöntöm; egyet főzök már csak rajta.
A gázt elzárva öntöm csak hozzá az ecetet.
Sokkal finomabb, mint a tökfőzelék!!! 

1 megjegyzés:

  1. Ó, igen! :) Nagyon jól megoldottad a feta-hiányt, szuper finom lehetett! :)

    VálaszTörlés