Oldalak

2015. május 24., vasárnap

Vajon párolt uborka

 Meleg saláták...
Kolléganém teljes ámulattal (vagy inkább mély döbbenettel :)
nézte, ahogy a felmelegített
lelkesen lapátoltam magamba-nem ismeri,
nem is érti, hogy miért jó az a salátának
-vagy nekem abban- hogy azt megfőzöm?! :)
Egyszer majd Őt is beavatom! :)
Hozzávalók (3-4 fő részére):
-8-10 db kovászolni való uborkához
-5 dkg vaj (igazi :)
-fél citrom-, vagy lime leve
-só
-darált bors
-1 gerezd fokhagyma-opcionális
-1 csokor friss, vagy 1 ek szárított petrezselyem zöld
Az uborkát meghámozom, mosom és négyfelé vágom.
(Valamivel roppanósabb állagot lehet elérni,
ha a magot kivágjuk, de szerintem az pocséklás.)
Annyi citromos, sós vízben, amennyi éppen ellepi
az uborkákat, 2-3 percig főzöm, majd egy nagyjából
akkora serpenyőben, hogy kényelmesen férjenek,
a felolvasztott vajra átszedve, petrezselyemmel
és borssal megszórva, 10 percig lassú tűzön párolom. 
A fokhagyma elhagyható, ez egy kicsit el is viszi
az eredeti ízt.
A végeredmény hasonlít magára a kovászos uborkára,
csak ez forró kivitel...
ha ráérzünk az ízére, újra és újra el fogjuk készíteni,
ugyanis nagyon finom!
Leginkább száraz sültekhez illik: szárnyasokhoz,
sertéshez, marhához.
 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ui.: tudtam én (inkább sejtettem), hogy nagy bakot nem fogok lőni vele,
a Kiskamasz azt mondta, hogy ízre olyan, mint a fonnyasztott saláta,
azt meg, ugye szereti! :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése