Oldalak

2018. február 24., szombat

Zsíros pogácsa

.
Hozzávalók:
-1 kg kenyér liszthez (+fog még kelleni az átgyúráshoz és a nyújtáshoz egy kevés rétesliszt)
-35-40 dkg (házi sertés) zsír (szobahőmérsékletű)

-5 dkg élesztő
-2 dl tej (3,5 %-os)
-5 kk cukor

-3 db egész tojás (méretfüggő, ezek L-es méretűek)
-3 dl tejföl (vagy amennyitől jó állagú lesz a tésztánk...és pont ezért, ezt részletekben adagoljuk a tálba)
-1 ek só
-valamennyi frissen darált bors

-1 egész, felvert tojás, a lekenéshez

A lisztet átszitálom
(lehet, hogy már öregszem, de így gondoltam jobbnak :),
kimérem a zsírt, hozzáadom a liszthez és robotgéppel
elkezdem dagasztani.
Az elején elég ragacsos a massza, de egy olyan
10 perc lassú dagasztás elteltével már kezd alakulni.
A tejet felmelegítem, beleteszem a cukrot, majd
az élesztőt és hagyom felfutni. Ezt és a többi
hozzávalót is a lisztes masszához adom;
kis szünetekkel -csak hogy a gép le ne égjen-
kb. fél órán át dagasztom, majd egy órán át,
letakarva kelesztem. Ezután kézzel átgyúrom,
lisztezett lapon vékonyra nyújtom, balról jobbra és
alulról-felülről hajtom (vagy éppen ellentétesen :)))
és letakarva duplájára kelesztem.

Ha szép pogácsát akarunk (nem csak finomat ;),
akkor ezt még egyszer-kétszer meg kell ismételni.
A sütőt előmelegítem 200 fokra (most alsó-felső sütéssel).
A tésztát nyújtom, szikével rácsozom a tetejét,

kiszaggatom, egy kicsit formázom még a pogikat,
sütőlapra pakolom őket, lekenem a
tetejüket a felvert tojással és 30 perc alatt készre sütöm.

És hogy mit csinálok a maradék kis tésztácskákkal?
Az ég világon semmit...kidobom őket! :)))

Lehet, hogy nem túl fotogének a csáré pogácsák,
de én egyenesen ezekért rajongok!
Viszont nagyon finomak lettek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése