Oldalak

2021. augusztus 5., csütörtök

Édeskáposzta kimchi

Kimchit többféle zöldségből lehet
készíteni és szerintünk érdemes is, mert
rendkívül finom és nagyon egészséges.
 
Az első adag saját gyártás után igen
gyorsan belelendültem a további adagok
készítésébe, csak mert erős presszió alatt
voltam (vagyok azóta is😀), ugyanis
amennyire rajongok én a savanyúságokért,
a Királylány pont annyira rajongója a
kimchinek.
Hozzávalók:
-2 nagy fej édeskáposztához
-1 nagyon nagy jégcsapretek
-6 nagy csomó újhagyma
-6 nagy méretű sárgarépa
-1 üveg (200 gr) Noszlopi fokhagymakrém (ezzel a legegyszerűbb)
-1 csomag tört Cayenne bors (szeretjük enyhén csípősen)
-kb. 25 dkg koreai paprikakrém
-1-2 dl halszósz (attól függően, hogy mennyire szeretjük az ízét...most 1 dl került bele)
-2 dl szójaszósz
-2 diónyi méretű gyömbér
-kb. 4 ek cukor, méz, édesítő, amit szeretünk
-0,5 kg sima, jódmentes só
-víz
 
Kezdem azzal, hogy jócskán leegyszerűsítettem
az elkészítését ennek az eledelnek, ugyanis a
káposztát -miután egy pár felső laputól és a torzsától
megszabadítom- vastagabb csíkokra vágom és
sós vízbe pakolom, többször átforgatom addig, amíg
elkészítem a masszát.
Szerintem nincs ennél egyszerűbb és gyorsabb eljárás,
plusz nem kell a sótól sem mosogatni, pont jó lesz
az íze és az állaga is.
Nagyjából egy órát tölt el a sós vízben, azután
szűrőbe teszem és alaposan lecsepegtetem.
Amíg a káposzta ázik, addig elkészül a massza,
amihez minden hozzávalót megpucolok,
meghámozok, mosok és Julienne szeletelővel
(mikor vékony, mikor vastag méretűre, éppen
hogy van kedvem) nagy tálba szeletelem.
Az újhagymát kb. 5 cm rövidre vágom és
hosszában is kettő, vagy négy felé vágom
(vékony kis csíkok lesznek).
Ezután mehetnek a tálba az ízesítők, amiket
kesztyűben keverek össze a zöldségekkel.
Mint már írtam, ez nem úriasszonyi nyavalya.
😀
 Ha a káposzta alaposan lecsepegett, össze is
keverem a zöldséges masszával és edényekbe
adagolva a hűtőbe kerülnek...pár napra, nem
többre.
😂

 
hogy nem tudom, milyen íze van a
fermentált kimchinek. Ez azóta tudomra
módosult és osztom a Királylány
véleményét arról, hogy az én friss kimchim
fényévekkel finomabb...ízlések és pofonok
között a különbség, csak mert sokan vannak
olyanok, akiknek az jön be inkább.😀
 
Pesten ugyanis beszabadultam egy boltba,
ahol szinte ugráltam örömömben, hogy
mindenük van, amit csak szeretnék
...a ház sok mindent kibíró Ura alig bírta a
kocsiba cipelni a dobozt, csak mert abban
fért el minden.😍
 
Szóval eredeti, fermentált kimchit IS vettem,
3 kg-ot, úgyhogy azt is eszegetem óvatosan,
csak mert aranyáron adták.
😅

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése