Oldalak

2021. január 16., szombat

Muzsdéj, vizes muzsdéj

Tegnap este ismét halakat sütöttem vacsorára
és a kötelező tartármártás mellé készítettem
ezt a szintén elengedhetetlen finomságot.
Ez viszont nem csak a halak kiváló kísérője,
hanem sült húsoknak, zöldségeknek, lángosnak,
vagy a nagy kedvencnek...
ja, csak mert Miskolctapolcán van egy másik,
igen kiváló étterem, ahol ezt (is) adják a miccs
mellé, de ezt szerintem már sejtettétek.😀

Hozzávalók:
-1 szép nagy fej fokhagymához
-1 nagy csipet sima só
-2-3 ek sima (napraforgó) olaj
-víz...kb. 1-1,5 dl (függ attól, hogy mihez készítjük)

Szóval, a lényeg most a muzsdéj, ami rendkívül
gyorsan elkészül, nagyon egészséges és mint írtam,
sok mindenhez felhasználható (pl. vámpírok ellen is😀).
 
A nagy fej fokhagymát gerezdjeire szedem,
https://nekedterem.hu/uploaded_files/termekek/10708/fokhagyma-vakuumban-10-gerezd_1605435925.jpg
ezeket a burkolatuktól megfosztom, mozsárba
teszem a sóval együtt és pépesre töröm.

Ha ezzel megvagyok, lassan csorgatva
hozzákeverem az olajat -szintén a mozsárban és
annyi ideig keverem, amíg szinte krémes állagot
nem érek el (jaj, nagyon finom)-, majd a vizet.
Ennél most viszonylag sűrűbb, de még
folyós állagot szerettem volna elérni.
 
Az eredeti, vagy alap muzsdéj víz nélkül
készül, de az jelen esetben annyira tömény
lenne, hogy még az én gyomrom sem nagyon
bírná, a vízzel hígított viszont még az érzékenyebb
gyomrúaknak is megfelelő alternatíva lehet.
 
Rendkívül finom kiegészítő,
vagy ezt már írtam!? 😊
********************
A muzsdéj román fokhagymamártás, mely apróra vágott fokhagyma,
víz, étolaj, só, ritkábban alaplé, tejföl vagy sült paradicsom
felhasználásával készül.
Krémes verziója az AIOLI MÁRTÁSHOZ hasonló.
Az erdélyi muzsdéj tejföllel, almaecettel, egy kis mézzel
és apróra vágott tárkonnyal készül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése