Oldalak

2013. április 8., hétfő

Reszelt túrós

Hozzávalók-a tésztához:
-70 dkg sima liszt
-40 dkg Rama
-20 dkg porcukor
-4 ek kakaópor
-1 cs sütőpor
-4 tojás sárgája
-1,5 dl tejföl
Ezeket összegyúrom (linzertészta lesz) és hűtőbe teszem, hogy majd reszelni lehessen.
Hozzávalók-a túrós töltelékhez:
-70 dkg túró
-20 dkg porcukor
-2 ek vaníliás cukor
-egy citrom reszelt héja
-2 ek gríz
-2 ek liszt
-4 tojásfehérje, habbá verve
Miután elég időt töltött a linzertészta a hűtőben, 1/3-2/3 arányban kettészedem és a nagyobb részt belereszelem a tepsibe (35x25 cm-de nehogy elkezdje bárki is méricskélni az otthoni felhozatalt :);
ezután rákenem a túrókrémet, de nem simítom el teljesen, szebb lesz, ha egy kicsit dimbes-dombos marad;
ráreszelem a maradék tésztát is és előmelegített sütőben, 160 fokon, légkeveréssel, kb. 30-40 perc alatt megsütöm.
Teljesen kihűtöm, mielőtt szeletelem.

4 megjegyzés:

  1. nálunk 2 hete készült ugyanez, csak én kisebb adagokkal sütöttem. Azelőtt sose kóstoltam még ezt a sütit, de nagyon finom. :)

    VálaszTörlés
  2. Szép sütemény:)) és biztos finom is.

    VálaszTörlés
  3. Szép is, gyors is, finom is!
    És az alap tészta is sok mindenhez jó.

    VálaszTörlés
  4. Hogy én hogy szeretem ezt a süteményt, és milyen régen sütöttem! :) Nagyon jól néz ki, jó, hogy hoztad és eszembe juttattad! :)

    VálaszTörlés