2014. november 11., kedd

Tojásos nokedli fejessalátával

Engedtem a nyomásnak...
mert bár a nokedlit is és a tojást is
szeretem, együtt nem szoktam készíteni
-passz?! :)
Viszont, miután nagyon jóvágású
saláta szíveket sikerült összevásárolnom,
adva volt, amiért is oly' régen rágta
a fülemet a ház Ura?! :)))
Így esett a tányéromra a fény-nem hagyhattam megörökítés nélkül! :)))
Első körben készül el maga a NOKEDLI.
Most (bőven elég 3 embernek):
25 dkg (kenyér) lisztről készül,
2 egész tojással,
1,5 tk sóval,
darált borssal és
1,5 dl meleg vízzel.
(Katt. ide, vagy a NOKEDLI szóra.)
Nagyobb lábasban kevés OLAJAT melegítek,
ebbe forgatom bele a kifőtt nokedlit;
amikor már kellőképpen átmelegedett az egész,
a sóval, borssal felvert tojásokat (4-5 darabot)
is ráöntöm és kavargatva átsütöm
-nem szabad kőkeményre sütni a tojást, mert
a tűzről levéve is keményszik még!
Az asztalra téve kerül még rá darált bors
és csemege paprika is.
Hozzá -természetesen/kötelezően/előírásszerűen-
(ecetes) fejessaláta jár! :)))
A tápanyag-felvevőhelyünk -Királylány szokott teríteni-
és most olyan passzban vagyok, hogy közzé is teszem
a róla készült fotót! :)))


2 megjegyzés: