Oldalak

2014. november 11., kedd

Tojásos nokedli fejessalátával

Engedtem a nyomásnak...
mert bár a nokedlit is és a tojást is
szeretem, együtt nem szoktam készíteni
-passz.
Viszont, miután nagyon jóvágású
saláta szíveket sikerült összevásárolnom,
adva volt, amiért is oly' régen rágta
a fülemet a ház Ura.😊
Így esett a tányéromra a fény, nem hagyhattam
megörökítés nélkül.
 
Első körben készül el maga a NOKEDLI.
Hozzávalók 3 főre:

25 dkg sima lisztről készül,
2 egész tojással,
1,5 tk sóval és
1,5 dl meleg vízzel.
(Katt. ide, vagy a NOKEDLI szóra.)

Nagyobb lserpenyőben kevés libazsírt melegítek,
ebbe forgatom bele a kifőtt nokedlit, amit
ízesítek egy kis frissen darált borssal és ételízesítővel,
amikor már kellőképpen átmelegedett az egész,
a felvert tojásokat (4-5 darabot) is ráöntöm
és kavargatva átsütöm, alacsony hőn
-nem szabad kőkeményre sütni a tojást, mert
a tűzről levéve is keményszik még!
Az asztalra téve kerül még rá darált bors
és csemege paprika is.
Hozzá -természetesen/kötelezően/előírásszerűen-
(ecetes) fejessaláta jár! 😍
A tápanyag-felvevőhelyünk;
a Királylány szokott teríteni
és most olyan passzban vagyok,
hogy közzé is teszem a róla készült fotót!

2 megjegyzés: