Oldalak

2015. szeptember 26., szombat

Somlói galuska

Az egész süti-mizéria ott kezdődött,
hogy kókuszkocka után sóvárogtam már egy ideje
-idővel meg is lett
(meg még diós is, a Gyereknek :))).
Mivel a somlói galuskának igencsak sok változata létezik,
én meg nagyon sok időt nem tudtam (nem bírtam :) a konyhában
tölteni, így kombináltam egy kicsit és összehoztam
az elkészítését a KÓKUSZKOCKA-DIÓSKOCKA
sütésével. 
(Az eredeti recepthez ugyanis háromféle piskótát írnak elő:
simát, kakaósat és diósat.)
Hozzávalók:
-MÉZES PISKÓTALAP
      -30 dkg kristálycukor
      -2 egész tojás
      -8 dkg vaj/Rama
      -4 ek méz
      -1,5 dl tej
      -40 dkg sütemény liszt
      -1 csomag sütőpor
-CSOKIÖNTET
      -35 dkg vajhoz (a rendes vajjal lesz rendkívül finom!)
      -60 dkg cukor
      -6 dkg kakaópor (jó minőségűt), vagy 1 tábla (minél magasabb kakaótartalmú) csokoládé és
      -12 ek tej, vagy tejszín
-cukrozott, darált dió
-vanília puding (ennél 6 dl tejjel készítem!)
-tejszínhab
Tehát, a mézes piskóta megsült, kihűlt és szeleteltem
(kis kockákra).
Egy tál aljára szórtam a felét, megöntöztem (jó bőven)
csokiöntettel,
erre szórtam a cukrozott diót, majd a
megfőtt puding felét ráöntöttem.
Nem kell simítgatni, úgy szép, ha egy
kicsit rusztikus.
Még egyszer következik a sorozás, a végét
pedig csokiöntettel zárom le.
A csokinak csak a felét használom itt fel,
a másik felét a tálaláshoz ildomos meghagyni!
Ne készítsünk belőle nagyon kis mennyiséget,
nem érdemes! :)))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése