Oldalak

2015. november 5., csütörtök

Almamártás


RG-től ismét megrendeltük a tarját, ami a múltkor a
legnagyobb sikert aratta (nálam mindenképpen :),
én vállaltam a salátát és köretet, na, de hogy
lányosabb hús is legyen, vettem csirkecombokat is,
amik pedig már a hűtőben pihennek, mézes-mustáros-hagymás
történetben
-csak mert hétvégén ismét osztálytalálkozunk...hát, na! :)))
 A mártást a tarjához gondoltam még, meglepetésnek
...ezek után biztos nagyon meg fognak lepődni! :)))
Hozzávalók:
-2 kg almához (tiszta súly)
-5 dl fehérbor (jó minőségű, amit innánk is!)
-2 dl húsleves
-2,5 dl tejszín (nem főző! :)
-2 ek méz
-2 ek cukor
-kevés citromlé
-1 tk őrölt fahéj
-csipet só
A almát meghámozom, felkockázom és a leves-bor-ízesítők keverékében
puhára főzöm; ekkor ráengedem a botmixert, majd amikor homogén lett,
a tejszínt is hozzáöntöm és felfőzöm a mártást.
Az ízén ekkor is lehet még alakítani.
És bár a boros ételeket nem igazán szeretem, de a tejszín sokat
lágyít az egész mártás végső ízén-még nekem is teljesen ehető. ;)
Nagyon finom lett!
És holnap Minden résztvevő tessen szíves meglepődni! :)))


4 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Igen, köszönöm; a következő adag -egy profi javaslatára :) -birsalmával lesz vegyítve, az még finomabb lehet! :)

      Törlés
    2. Az még finomabb lesz! :) Hogy sikerült az osztálytalálkozó?

      Törlés
    3. Rendkívül jól -ahogy az évente kétszer szokott! :)))
      20 év elteltével is ugyanolyan dili mindenki! :)))

      Törlés