Oldalak

2018. március 3., szombat

Fahéjas és kakaós csigák

Az egész történet nagyjából 15-20 percet
vett igénybe és már az asztalon is voltak
csiguszék...igen, ehhez az kell, hogy bolti
legyen a leveles tészta. ;)
Hozzávalók:
-2 rúd T.F. leveles tészta

a fahéjas töltelékhez:
-15 dkg vaj (teljesen puha, vagy felolvasztott)
-20 dkg cukor
-2 tk őrölt fahéj

a kakaós töltelékhez: 
-15 dkg vaj (ua., mint fent)
-10 dkg cukor
-10 dkg Nesq. kakaópor

cukormáz, a tetejükre:
-10 dkg porcukorhoz
-2 ek tej

A sütőt előmelegítem légkeveréssel 180 fokra.
Elkészítem a töltelékeket.
A tészta rudakat közvetlenül a felhasználás
előtt veszem ki csak a sütőből
-kitekerem, rákenem a rákennivalót, feltekerem
(most kis méretű csiguszokat akartam,
úgyhogy széltében tekertem), 8 felé vágom,
tepsibe rendezem őket és mivel a töltelékekből
még kimaradt egy kicsi, ezt szétszortíroztam
a tetejükön kávéskanállal.
Mivel a vaj meg fog olvadni, ez szét is fog
folyni a csiguszok alatt, de szerintem ebben
pont ez a jó...ahogy szárad, lehet törni a
csigákkal együtt.
Ja, 10 perc elég nekik a sütőben.
És hogy még teljesebb legyen az élvezet,
ha jó félig már kihűltek, jöhet rájuk még egy kis
díszítés is.
Több töltelék, nagyobb élvezet! :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése