Oldalak

2015. április 26., vasárnap

Bacon szalonnába tekert darált hús

Barangoltam a héten az "N Sz V"-n
és erre a nagyszerű ötletre találtam
...amit egy kicsit átgondoltam és
kicsit felturbózva el is készítettem! :)
Hozzávalók (legalább 8 főre elegendő mennyiség):
-1 kg (darált) marhahúshoz
-1 közepes fej vöröshagyma (a hússal együtt ledarálva)
-1 csokor petrezselyemzöld, vagy 2 ek szárított
-40 dkg szeletelt bacon szalonna (2 csomag)
-20 dkg (jó fajta) füstölt sajt
-4 db (10 perces) főtt tojás
-8 kisebb (Cornichons) savanyú uborka
-Grill fűszerkeverék (G-nek köszönhetően :)))
+krumpli és vaj (igazi :)
A húst itthon daráltam le -a hagymával együtt-,
így jobbnak láttam. :)
Egyedül a petrezselymet kevertem hozzá pluszban,
egyébként csak a grill fűszerkeverék került a húshoz!
(Nem is hiányzott belőle semmi más. :)

Nagyméretű gáztepsiben fog sülni a tekercs,
ekkora méretben gondolkozzunk!
A sütőt előmelegítem 180 fokra.
Sütőpapírt tépek (kettőt), erre fektetem a szalonnát,
úgy, hogy minden irányból fedjék egymást;
erre kerül a hús, rá -összeaprítva- a tojás, a kicsire
összevágott savanyú uborka, végül, a durvára reszelt sajt
(minden, szépen elrendezve).
A feltekeréshez szükség lesz a sütőpapírra-ezzel
lehet egyrészt szorosan összefogni, másrészt a
szalonnát nem nagyon lehet másképp egyben tartani
+még a tepsibe is csak ezzel lehet berakni, különben
kettétörik! :)
A másik sütőpapírt a tepsibe teszem, keresztben ráhelyezem
a hústekercset (másképp nem fér :),
(arra ügyeljünk. hogy a fedés alulra kerüljön, különben
szétnyílik a tekercs...de kötözhetjük, vagy tűzhetjük is)
majd a sütőt légkeverésre állítom
és 1 óra alatt készre sütöm az egészet.
Mellé -most- HASSELBACK (jellegű :) burgonya készült.
Időnként locsoljuk meg a kisülő szafttal a tepsi tartalmát.
A krumplikon vaj és a Grill fűszerkeverék van.
Valami elképesztő illat van a konyhában!
(Meg az előszobában...meg a nappaliban...még az udvaron is! :)))
Az a jobb megoldás (praktikusabb, a szeletelés miatt),
ha a sütőből kivéve -lefedve-, egy kicsit hagyjuk állni a sültet.
Azt gondolom, hogy jól használtam fel az
ajándékba kapott fűszerkeveréket
...köszönöm! :)))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése