Oldalak

2016. március 15., kedd

Sült bőrös sertéscsászár


Nagyjából karácsony óta vagyok erősen fáziskésésben,
már, ami a családi ünnepek megülését illeti
-megint jó nagy késéssel lettünk köszöntve. :)
Maga a recept alapötlete ismét csak Váncsa Mestertől
ered, azaz a friss zsálya nagy mennyiségben való felhasználása
és a sütés igen komótos módja. :)
Mert hogy miután rátaláltam a friss zsályára (az egyik nagybolt
legeldugottabb sarkában), azonnal jött a gondolat is vele,
hogy ismét egyben kell sütnöm vele valami finomat.
Ez lett a gondolatból...
Hozzávalók:
-1 darab (most 1,6 kg) bőrös malac császárhús
-1 közepes fej vöröshagyma
-4 gerezd fokhagyma
-2-3 ág friss rozmaring (ki, mennyire szereti)
-6-8 friss zsályalevél (ami mennyiség volt a nagyboltban, azt mind felvásároltam :)
-nagy szemű (Himalája) só
-frissen darált bors
-1 ek rózsabors (annyira szép a színe is)
-extra szűz olívaolaj
-3 dl húsleves, vagy alaplé
A húst leöblítem, leszárítom, a bőrét szikével bevagdosom
(sokkal jobb, mint bármilyen kés), majd elkészítem a
pácnak valót.
A vöröshagymát, fokhagymát, zsályát és a leszárazott
rozmaringot felaprítom, a húst sózom, borsozom, olajjal
meglocsolom, elterítem rajta az ízesítőket és egy, vagy
két éjszakára, lefedve a hűtőbe teszem, összeérési céllal. :)
Az idő annak a függvénye, hogy mennyi időm van éppen
-ezt szépen leírtam. :)
 A sütőt előmelegítem 180 fokra, amit azonnal le is
veszek 110 fokra, amint a húst betettem-innentől kezdve
laza 7,5 óra lassú párolódás -alaposan lefóliázva-,
hogy teljesen omlós legyen a császárhús.
Ez -csak hogy ne menjünk a falnak a vendégség napján-
természetesen előző napi tevékenység :).
Miután megpuhult, a hőfokot 200 fokra veszem és
fedés nélkül, légkeveréssel sütöm tovább 40-50 percet,
amíg szép kéreg sül a tetejére (vagy grill alatt a bőre ropogós
lesz-ki, mit szeret jobban).
Mivel most az egyik kísérője a főfogásnak a zöldség,
(sárgarépa, vöröshagyma, cukkini)
ezeket is ekkor teszem a tepsibe és a pecsenye
szaftjával párszor átforgatom sütés közben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése