Oldalak

2017. december 30., szombat

Kakukkfüves sült kacsacomb és mellfilé

Azt tudtam, hogy a karácsonyi vacsora egyik fogásának
kacsának kell lenni-sikerült is nagyon szép alkatrészeket
beszereznem, időm volt bőven, úgyhogy alacsony
hőmérsékleten, nagyon lassan, gyönyörűre sültek a kicsikék.
Mondjuk, ne is nagyon kezdjünk kacsasütésbe, ha idő
szűkében vagyunk, ezt nem lehet/nem érdemes elkapkodni!
Hozzávalók jelen esetben:
-3 db kacsa comb és 3 db mell filé
-kakukkfű
-só
-frissen darált bors
-őrölt kömény
-3 babérlevél
-6 közepes fej vöröshagyma
-6 gerezd fokhagyma
-3 dl víz
Az alkatrészek gyönyörűek voltak, frissek és nagyok.
Egy kis takarítás és öblítés után só és frissen darált bors
került mindkét oldalukra...így álltak addig, amíg
megágyaztam nekik. :)
Tepsibe vágtam (vastagabb karikára) a vöröshagymát,
rászeleteltem a fokhagymát és a babérleveleket is
szétraktam. Erre fektettem a combokat és a mell-filéket,
amikre kevés őrölt kömény és kicsivel több kakukkfű
került, az egész alá pedig a folyadék.
Előmelegített sütőben, 160 fokon, alsó-felső sütéssel
2,5 órát töltöttek a sütőben, mindenféle fedés nélkül,
sőt, be sem irdaltam, mert szerintem -többek között-
attól szárad úgy ki a hús, hogy lesz utána ehetetlen!
Zsiradék sem kell alá, mert a kacsának csodás zsírja
van és annyi, hogy ami kisül belőle, az pont elegendő!
A recept végtelenül egyszerű, semmi
flanc/nyűg nincs vele, a végeredmény
pedig valami csoda finomság lesz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése