Oldalak

2017. december 30., szombat

Pácolt sertéstarja zöldséges, spenótos bulgurral

Mint ahogy azt már néhányszor megénekeltem, nálunk
karácsony után van a karácsony...ez van, így alakult,
de előnyt kovácsoltam a hátrányból, ugyanis sokkal több
időm van készülni, kevésbé vagyok már fáradt és nem
utolsó sorban, a Vendégek is sokkal jobban fogyasztanak így,
hogy kapnak egy pár nap haladékot karácsony után. ;) :)
Most ez volt az egyik fogás...közös ötletelés után a
Gyermekkel. :)))
Hozzávalók a pácolt tarjához:
-1,5 kg sertéstarjához (amit egyben vettem meg és amiből 4 vastag szeletet vágtam)
-4 evőkanál  jó fajta mustár
-1 csomag rózsabors
-1 csomag zöldbors
-4 nagy gerezd fokhagyma (átnyomva)
-olaj...ezekből kencét keverek a húsra
-1+4 nagyobb fej vöröshagyma
-só
-frissen darált bors 
-3-4 dl húsleves
-6-8 gerezd fokhagyma (héjával együtt fog sülni, csak gerezdekre lett szedve)

A zöldséges bulgurhoz:
-0,5 kg bulgurhoz
-kevés olaj
-1 köteg (összevágva 1 csészényi) újhagyma 
-2 nagyobb szál sárgarépa (ua.)
-2 db bébi cukkini (ua.)
-1 nagyobb pritamin paprika (ua.)
-25 dkg friss bébi spenót
-4 nagyobb gerezd fokhagyma
-2,5 dl tejszín (rendes, igazi, NEM főző :) 

Gyönyörű, friss tarját sikerült beszereznem, amit
olyan 3 ujjnyi vastag szeletekre vágtam, ezeket
lemostam, leszárítottam, mindkét oldalukon sóztam,
borsoztam és a mustáros, fűszeres kencével alaposan
-mindkét oldalán- bekentem.
Egy fej vöröshagymát a tepsi aljára vágtam szálasra,
erre kerültek a szeletek, a másik négyet vastag
szeletekre vágtam és a húsokra helyeztem-megsülve
rajongok érte...és hát én sem vagyok utolsó a történetben. ;)
Sütés előtt a húsok alá öntöm a húslevest, amiben
majd párolódni, puhulni fog és köré szórom a
fokhagyma gerezdeket is.
Ez az a pont, ahol egyenesen rakhatjuk is a sütőbe
a szépségeket, vagy...legalább 1 napig hagyjuk
pácolódni az egészet (hideg helyen) és ha ezután tesszük
csak sülni őket, sokkal porhanyósabb, ízesebb húst
fogunk végeredményképpen kapni.
Előmelegített sütő, 160 fok...először alsó-felső sütés,
alufóliával alaposan lefedve, majd amikor vaj puha
lett a tarja (4 óra elteltével...nem elírás), légkeverésre
kapcsolok, 180 fokra veszem a hőmérsékletet és fólia
nélkül megpirítom az egészet (az már csak fél óra).
----------------------------------------------------------------------
A köretről és az elkészítéséről pedig ITT olvashattok! ;) 
A vacsorához való zöldséges bulgur a Kiskamaszunk ötlete volt
...jó ízlése van a Gyereknek! :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése