Oldalak

2016. január 1., péntek

Rozmaringos, zsályás malacsült

Kezdem azzal, hogy a két Királylány bejelentette szándékát, miszerint
nálunk óhajtanának átlépni az új esztendőbe-szeretjük, ha itt vannak
(a két dilipók :))).
A Kiskamasszal át is gondoltuk, hogy mik kerüljenek a két nap alatt
az asztalra-szerettem volna újakat alkotni-, úgyhogy miután a nyakunkba
vettük a város szinte összes nagyboltját (mind kellett ahhoz, hogy még
mindig nem volt meg minden ;), neki is fogtam az előkészületeknek.
A történetnek viszont van egy lényeges alkotóeleme is
-és eddig még meg sem énekeltem :)-,
ami nem más, mint a zsálya!
Párás tekintettel rebegtem hálaszavakat a svájci Jesszuskának
érte (ezért is) és megígértem, hogy nagyon okosan fogom
felhasználni a legújabb kincsemet!
(A maradékot pedig kisütöm vajon! :)))
Hozzávalók:
-1,7 kilós bőrös malackaraj
-extra szűz olívaolaj
-6 gerezd fokhagyma
-2 ág friss rozmaring
-füstölt, őrölt paprika (a Mikulás-ajándékom része :)
-6 nagy zsályalevél (ami pedig a svájci Jézuskáék ajándéka :)))
-tengeri só
-frissen őrölt bors
Kezdem azzal, hogy a húst lemosom és alaposan leitatom róla a vizet;
6 nagy gerezd fokhagymát megpucolok és 1-1 levélke rozmaring
kíséretében megtűzdelem a húst, ugyanígy járok el a zsályával, így
az eddigi eredmény már önmagában elég szép látvány,
...de fokozom a hangulatot, ugyanis a fele zsályát, rozmaringot és 2 gerezd
fokhagymát felaprítok és nagyszemű só kíséretében alaposan
beledörzsölöm a húsba.
...még egy kevéske füstölt paprika...
Ezután a karajt megfordítom, beirdalom és ráfektetem a zöldségágyra.
(Ha nem azonnal toljuk a sütőbe, hűtőben egy-két napot el is tárolhatjuk így.)
A sütőt jelen esetben csak azért nem melegítettem elő, mert
cserépedényben sütök, egy kevés húslevessel a zöldségek
alatt és 3 réteg alufóliával lefedve a tetejét
-plusz zsiradékot nem tettem alá, mert a malachúsból
rendes mennyiség sül ki.
Tehát hideg sütőbe tettem a tálat, majd 180 fokra kapcsoltam
a hőfokot és 2 óra alatt puhára sütöttem a húst
(néha rá lehet nézni, de nem ég le/meg).
2 óra elteltével

Miután teljesen puhára sült/párolódott a hús, fólia nélkül, 200 fokon
és légkeveréssel kerül még vissza, nagyjából egy fél-háromnegyed órára,
amíg a felső, bőrös réteg ropogósra megsült.
Ekkor ráteszem az edény tetejét és nagyjából annyi ideig pihenni
hagyom a húst, amíg a korhelylevest elfogyasztjuk.
Hozzá készült még tepsiben sült krumpli is (a zöldségek mellé
-természetesen alma, rozmaring és fokhagyma kíséretében);
a hús mellé/alá raktam és mire a hús megpirult, ez is meglett. 
És csak a másik lényeges momentum maradt majdnem le,
az új év napján szinte kötelező lencse, most saláta formában!

És még valami, 2016-ot írunk!
Boldog új esztendőt kívánunk,
minden Olvasómnak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése