Oldalak

2016. január 16., szombat

Rántott brokkoli


Hozzávalók:
-friss brokkoli fejek
-kenyérliszt
-tojás
-házi kenyér-, vagy zsemlemorzsa
-só
-frissen darált bors
-életízesítő (ha vízben főzzük elő)
-olaj, a sütéshez
A mostani adag 2 fej (1 kg) brokkoliból készült,
amiket rózsáira szedtem
és mivel brokkolilevest (is) főztem, ezeket most a
készülő levesben, szűrőbe téve, 1 percig főztem elő.
A lisztet és a tojást (amit ételízesítővel és borssal
verek fel) nagyobb tálakba öntöm.
Hogy mennyit is? Inkább többször, keveset, mert
panírozás után én kiöntök mindent-szerintem így
nem lehet probléma.
A lecsepegtetett rózsákat először lisztbe, utána a felvert
tojásba, majd a prézlibe forgatom
-ez a klasszikus panírozási mód.
(Úgy, mint a rámtott hús esetében is. :)))
A sütést ajánlatos bő zsiradékban végezni,
sütni pedig jó közepes hőfokon, addig, amíg
szép barna színt kap-de ez már egyén függő-,
  ennek egyébként sem kell sok idő. 
Mellé lehet rizst, vagy sült krumplit tálalni, de önmagában
kínálhatjuk akár előételnek is-ebben a formájában mi
a legjobban majonéz alapú AIOLI mártással szeretjük.
Na és a legújabb kedvenceimmel, a különféle csírákkal. :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése