Oldalak

2016. január 22., péntek

Zsályás ananász-mojito

"Mozsárban, előzőleg kissé összezúzott zsályaleveleket
dobott a poharakba, friss ananászból készült pürét adott hozzá,
lime levet, cukorszirupot, Bacardi Goldot mérés nélkül, bőkezűen
(szerettük őt emiatt),
végül apróra tört jeget, díszítésnek újabb zsályalevelet,
ananászdarabkát.
Felhőtlen, mélykék egű, szelíden hűvösödő őszi este volt,
ittuk a mojitokat és éreztük, hogy az elménk feltisztul, megvilágosodik,
gyémántként ragyog, emlékezetünk acélozódik,
egész testünk-lelkünk percről percre erősebb lesz és fiatalabb.
Mindez a zsályának volt köszönhető, mi másnak,
bár nem zárható ki, hogy e csodálatos növény varázserejéhez
a generózusan adagolt rum is hozzáadott valamicskét.
Természetesen az alkoholos májkárosodás leghaloványabb esélye nélkül,
hiszen tudvalevő, hogy a zsálya a máj fölöttébb hatékony védelmezője
egyebek között.
Ez azért fontos, mert a zsálya elsősorban halhatatlanná tesz,
legalábbis így tudták ezt a régi rómaiak és a középkori arabok is,
mármost nagy szívás volna úgy érni el a halhatatlanságot,
hogy közben a májcirrózis végstádiumában kialakult hepatopulmonális
szindróma állapotában vagyunk és abban is maradunk mindörökké."
Váncsa Mester után, szabadon :) 
Ami pedig a koktélkészítés oka, az most még titok, de erősen 
összefüggésben áll bizonyos svájci Jézuskákkal! :)))
Hozzávalók (4 főre):
-1 egész, friss ananász (pürésítve)
-1 citrom, vagy lime (4 pohárba szétosztva)
-5 cl/pohár cukorszirup
-friss zsályalevelek (az utolsó -okosan felhasznált- adag a Jesszuskás ajándékból)
-2 cl/pohár jó fajta, fehér rum
-szódavíz és/vagy jég
A recept vagy a fenti-, vagy a lenti sorokból kiolvasható. :)))
Az ananászt meghámoztam, a közepét kivágtam, majd
pürésítettem.
Poharakba zsályaleveleket és citromgerezdeket raktam,
ezt nyomófával átnyomkodtam.
Erre öntöttem a cukorszirupot,
a rumot, az ananászpürét (igazságosan elosztva :),
friss szódával felöntöttem, hogy tele legyen a pohár,
átkevertem, ananásszal és zsályalevelekkel igen szépen
feldíszítettem és ki sem engedtem a kezemből,
amíg a saját részemet meg nem ittam. :)))
A mennyiségek -természetesen-egyénfüggők, kinek több,
kinek kevesebb gyümölcs, vagy éppen alkohol kell bele,
de a végeredmény, az valami egészen fantasztikus lett!
Ismétlés lesz ebből, többször is! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése