Oldalak

2016. február 16., kedd

Amerikai sajtos tészta

...alias, a csőben sült, sajtos makaróni
Ez a szösszenet meg onnan alakult, hogy éppen
tévét néztem hallgattam (félig aludtam már :)
és amerikai ügynökék azzal zárták az epizódot
(vagy én akkor aludtam el :),
hogy csőben sült sajtos tésztát vacsoráztak.
Egyszóval, mivel tészta mindig van itthon
-meg nagyjából minden más is-,
adta magát a vacsora-ötlet.
Hozzávalók:
-0,5 kg (most) Bucatini Barilla
-só
+egy adag (majdnem:) MORNAY MÁRTÁS (leírás)
  -10 dkg (igazi :) vaj
  -kevés olívaolaj (így nem ég meg a vaj)
  -5 púpos evőkanál liszt
  -só
  -darált bors
  -frissen reszelt szerecsendió (jó sok :)
  -Cayenne bors
  -fokhagyma granulátum, vagy krém
  -1 liter tej
  -2 dl tejszín
  -5 dkg Parmezán-
  -20-20 dkg Gouda- és Cheddar-, valamint
  -20 dkg Mozzarella sajt (a legvégén, a tetejére)
A tésztát sós vízben kifőzöm (8 perc), de nem kell teljesen
puhára, mert a sütőben is fog még puhulni.
A sütőt előmelegítem 180 fokra.
Eközben elkészítem a sajtos fehér mártást
-ez is simán megvan addig, amíg a tészta kifő:
nagyobb lábasban a vajat felmelegítem, habverővel
hozzákeverem a lisztet és szinte azonnal el is kezdem
hozzáadni a tejet, majd a fűszereket
-kis lángon, folyamatos keveréssel, legalább 5 percet
főzöm-, legvégül belekeverem a lereszelt sajtokat
(ha eddig hígnak gondoltuk volna, ettől fog besűrűsödni).
 A tésztát tepsibe öntöm, összekeverem a mártással,
a tetejét beborítom a szintén lereszelt Mozzarellával
és légkeveréssel 15 percig sütöm.
Természetesen frissen, forrón a legjobb, de ha tűzálló
tálon a grill alá tesszük, úgy is nagyon jó tud lenni.
Sőt, nekem úgy a legjobb, mert sokkal több megsült kéreg
lesz a tetején! :)
És ha nem kellene állandóan több felé rohangálnom főzés
közben, akkor simán kétszer fél órás lenne a történet! ;)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése