Oldalak

2016. február 21., vasárnap

Karalábéleves jércehússal

Amikor a blogger megy pár napra megpihenni

és az aktív pihenés mellett

is jut ideje alaposan szétnézni

a szálloda konyhai kínálata között. :)))

Hozzávalók:
-1 kg jérce mell-, vagy comb filé
-4 nagyobb fej karalábé
-a karalábé levelei
-1 nagy csokor petrezselyem
-1 nagy fej vöröshagyma
-4 gerezd fokhagyma
-Himalája só
-frissen darált bors
-ízvarázs
-3 dl jó fajta, 20 %-os tejföl
Mint ahogy azt már megénekeltem, a múltkoriban sikerült pár
jóvágású jércéből bevásárolnom, ezeket akkor szétszedtem
(mint blöki, a lábtörlőt :)
és különféle majdani felhasználásra a fagyra kerültek
-egy ilyen adag került most elő és végezte a leves alapjául.
Tehát a vöröshagymát és fokhagymát kicsire aprítottam,
kevés olívaolajon útjára indítottam, addig a kiengedett húst
falatnyi darabokra vágtam, ezek a megdinsztelt hagymára kerültek
és fehéredésig forgattam, pirítottam.
Felöntöttem vízzel, ízesítettem, rádobtam a metéltre
összevágott leveleket, a nagyobb darabokra
aprított petrezselymet (szerintem, sokkal szebb, még
látványra is, ha látszanak a levelek), továbbá 1 fej karalábét
a legvékonyabb-, 3 fejet pedig a legvastagabb Julienne-vágóval
-puhulásig főztem.
A legvégén hozzákevertem a tejfölt és pár percet főztem.

Nem zöldséglevest akartam, hanem kifejezetten
azt, hogy a karalábé íze domináljon...sikerült!

Kellemes, lágy, nagyon finom leves alakult.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése